Zimski uvjeti vožnje

TEST ZIMSKIH GUMA Evo koje se preporučuju, a koje bi trebalo izbjegavati

Europski autoklubovi proveli su veliki godišnji test zimskih guma. Modeli koji se ne preporučuju stoje 315 kuna po gumi. Najboljima je cijena iznad 650 kuna

Hrvatski autoklub sa svojim partnerima, europskim autoklubovima,
u očekivanju hladnijeg vremena opsežnom je ispitivanju podvrgnuo
16 zimskih guma u manjim dimenzijama 205/55 R16 i njih 13 u nešto
većim dimenzijama 235/55 R17. Prve koriste uglavnom obiteljski
kompakti, kao što su Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Mazda3,
Renault Megane, VW Golf. Druga je vrsta namijenjena većinom
SUV-vozilima, ali i luksuznijim limuzinama.

Rezultati testiranja pokazuju da ni jedna guma nije zaslužila
maksimalnu ocjenu izvrstan, ali se njih pet vrlo preporučuju u
manjoj dimenziji i jedna u većoj. Jedini predstavnik na vrhu u
obje konkurencije je francuski Michelin, u čije se modele Alpin 6
(205/55 R16) i Alpin 5 (235/55 R17) vozači u predstojećim zimskim
mjesecima mogu pouzdati. Istina, u manjoj dimenziji za desetinku
je bolji rezultat postigao japanski Bridgestone s modelom Blizzak
LM005, koji bi blistao i u većoj dimenziji da nisu uočeni
nedostaci na suhoj podlozi.

Manja dimenzija guma s ovoga testa ujedno je i najprodavanija te
trenutačno najzastupljenija na tržištu. Uz pet vrlo
preporučljivih modela (kojima uz Bridgestone i Michelin treba
dodati Dunlop Winter Sport 5, Hankook i*cept RS2 i Maxxis
Premitra Snow WP6), sedam se modela preporučuje (Falken,
Continental, Goodyear, Sava, Toyo, Pirelli i Giti), jedan se
djelomično preporučuje (Semperit Speed-Grip 3), a dva se ne
preporučuju. To su na našim prostorima relativno slabo poznati
King Meiler i Tristar. Tristar Snowpower HP guma je od 315 kuna
– a u istom je cjenovnom rangu i guma King Meiler Winter
Tact WT81 – pa se i ovdje pokazuje ono narodno pravilo
‘koliko para, toliko i muzike’. Usporedbe radi, najbolje gume
stoje osjetno više – Bridgestone Blizzak LM005 oko 770 kuna
te Michelin Alpin 6 oko 660 kuna po gumi.

Bridgestone Blizzak LM005 impresionirao je u vožnji u mokrim
uvjetima, ali je paralelno zabilježio i najkraći životni vijek,
pa je prikladniji vozačima koji tijekom hladnijih mjeseci rade
manje kilometara. S druge strane, Michelin Alpin 6 pokazao se jak
upravo na području izdržljivosti, s projekcijom od 43.000 km bez
osjetnijeg pada zimskih karakteristika. Dunlop Winter Sport 5 i
Hankook i*cept RS2 rubno su zavrijedili ocjenu dobar na suhom,
dok su na mokrom i snijegu ipak snažnije pokazivali svoje
atribute. Maxxis Premitra Snow WP6 nešto se stabilnijim iskazao
na suhom i mokrom, nego na snijegu, gdje je ocjenu dobar izborio
također na rubu zadanih kriterija.

U svakom slučaju, svih navedenih pet modela preporučuju se u
zimskim mjesecima. Svih sedam modela u nižoj kategoriji
(preporučuje se) tamo je završilo zbog uočenih nedostataka na
suhoj podlozi. Njihov problem nije bio u okretnome momentu, nego
u ‘elastičnom’ ponašanju stražnje osovine, koja je utjecala
na stabilnost vozila, ali i na ukupan dojam vozača o ponašanju
automobila na suhoj podlozi. Manje korekcije na upravljaču tu su
bile stalno prisutne, što vožnju nije činilo nimalo ugodnom, a to
se posebno odnosi na Pirelli Cinturato Winter i Giti GitiWinter
W1.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije