Sigurnost prometa

KAKO SE PRIPREMITI ZA TEHNIČKI PREGLED? Donosimo vam nekoliko savjeta

Na tehničkom pregledu najčešće se pada zbog kočnica, svjetala i eko-testa. Ispravnost rada motora valja prepustiti stručnjaku, no i sami ćete uočiti radi li vam motor nemirno. Za bolji rezultat na eko-testu vozilu povremeno priuštite autocestu jer ga gradska vožnja 'guši'

Kako biste povećali vjerojatnost prolaska na godišnjem tehničkom
pregledu automobila, neke od neispravnosti mogu se otkloniti i
prije samog pregleda. Valja naglasiti da su najčešće greške koje
znače i pad na tehničkom pregledu vozila neispravne kočnice – bez
obzira govorimo li o parkirnoj ili radnoj kočnici – nepodešeno
kratko svjetlo i njegov nagib, loš rezultat vozila na eko-testu.

Sami svakako možete vizualno pregledati eksterijer te provjeriti
pričvršćenost dijelova poput retrovizora, registarske pločice,
brisača i farova. To su detalji, ali jako važni detalji. Također,
sami možete pregledati blatobrane i pragove vozila jer oni prvi
pokazuju znakove hrđe zbog izloženosti vanjskim utjecajima
(udarci kamenčića, nakupine blata). Svi dijelovi ugrađeni na
vozilo trebali bi biti sigurno pričvršćeni, kako ne bi otpali
tijekom vožnje. Treba obratiti pažnju na metlice brisača,
retrovizore. Staklene površine moraju biti neoštećene.

Provjerite tlak u gumama. To bi na svom automobilu redovito
trebao raditi svaki vozač, a uoči odlaska na tehnički pregled
treba provjeriti i dubinu gaznog sloja (dopuštena potrošenost je
do TWI oznake), oštećenja ili ispupčenja. Treba obratiti
pozornost i na naplatke, koji ne smiju biti oštećeni ili
deformirani te moraju biti pravilno pričvršćeni sa svim vijcima.
Dimenzije guma na vozilu moraju biti one koje je proizvođač
propisao ili one koje su naknadno odobrene. Kako biste bili
sigurni da se gume određenih dimenzija mogu ugraditi na vaše
vozilo, najbolje se obratiti najbližoj stanici za tehnički
pregled, gdje nadzornik tehničke ispravnosti uz pomoć kataloga,
dokumentacije vozila i vizualno provjerava jesu li gume na
odgovarajućim naplatcima ispravno ugrađene na automobil.

Ispravnost uređaja za svjetlosnu signalizaciju i ostakljene
površine imaju utjecaja na vrijeme reakcije vozača, što je razlog
za njihovu svakodnevnu kontrolu. Svjetlosnu signalizaciju
najjednostavnije je pregledati uz pomoć još jedne osobe. Osim
provjere rada svjetala, trebalo bi obratiti pozornost i na njegov
intenzitet. Zamućenost farova i oštećenja reflektivnih površina
umanjuju efikasnost svjetla, a time i vidljivost. Svjetla moraju
svijetliti konstantno i jednakim intenzitetom, treperenje može
upućivati na probleme s električnom instalacijom. Provjera rada
obavlja se paljenjem svjetala redom bez gašenja prethodno
upaljenih (kratko/dugo, maglenke, svi pokazivači smjera, kočiono
i svjetlo za vožnju unatrag).

Većinu unutrašnjosti vozila možemo pregledati s vozačkog mjesta.
Kolo upravljača provjerava se vizualno i osjetom, ne smije se
osjetiti zračnost ili čuti zvuk škljocanja zakretanjem volana.
Svi prekidači moraju biti na mjestu, neoštećeni i funkcionalni.
Obavezno isprobati rad ventilacije stavljanjem ruke na otvore,
ispravna ventilacija vjetrobranskog stakla sprečava zamagljenje
stakla.

U sklopu provjere ispravnosti automobila valja aktivirati i
sirenu vozila, a zvuk koji ona proizvodi treba biti dovoljno jak.
Potrebno je provjeriti rad brisača i perača svih vidnih površina.
Osjetom provjeriti papučicu radne i parkirne/pomoćne kočnice –
papučica ne bi smjela propadati – a poluga ručne kočnice trebala
bi aktivirati kočenje nakon prvih nekoliko zubaca. Kod pregleda
papučica pregledati stanje protukliznih obloga.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije