Gašenje požara

POŽAR NA ELEKTRIČNIM AUTIMA Jesu li opasniji od benzinaca ili dizelaša?

Što se garaža tiče, požar i isparavanja na zidovima stvara sloj teških metala, koji izazivaju snažne alergijske reakcije

Požar u tunelu je nešto što nitko ne želi, a mnogo je povijesnih
primjera s tragičnim ishodima. Električni automobili opremljeni
su baterijama koje je teško ugasiti. Vatrogascima ponekad trebaju
sati da požar na električnim automobilima stave pod kontrolu.

Švicarski državni institut za testiranje materijala proveo je
zanimljivo istraživanje čija je tema – je li požar na električnim
automobilima opasniji u garažama i tunelima od požara na
dizelašima i benzincima. U tu svrhu poslužio je testni tunel
Hagerbach, a Švicarci su uzeli jedan paket baterija od 34 kWh i
zapalili ih. Istraživači su došli do zaključka da temperatura
požara nije viša nego kod vozila s motorima s unutarnjim
sagorijevanjem te električna vozila nisu rizičnija.

Također, moderna tunelska ventilacija bez problema se nosi s
gorućim električnim automobilima. Vatrogasci bi morali imati veće
količine vode, a u blizini i poseban bazen s vodom kako bi do
kraja ugasili vozilo. Gašenje pjenom ne dolazi u obzir. Zbog toga
što je puna kemikalija iz baterija, voda kojom se gasi požar ne
smije u kanalizaciju.

Što se garaža tiče, požar i isparavanja na zidovima stvaraju sloj
kobalt oksida, nikal oksida i mangan oksida, koji izazivaju
snažne alergijske reakcije. Zbog toga treba zvati stručnjake koji
će očistiti zidove. Uglavnom, kako piše portal revijahak.hr, električni automobili
možda i nisu opasniji, ali s njima treba razraditi novu proceduru
postupanja u slučaju požara.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije