S obzirom na najavu meteorologa da se krajem ovog i početkom drugog tjedna očekuju snježne padaline, nije naodmet ponoviti što spada pod zimsku opremu. Uz to, donosimo i nekoliko savjeta za sigurnu vožnju u zimskim uvjetima.
Pod zimskom opremom, koja je obvezna kada je kolnik prekriven snijegom ili kad je na njemu poledica, podrazumijevaju se zimske gume na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače.
Kazna za prekršitelje iznosi 700 kuna i isključenje iz prometa, ali još je opasnije što takvi vozači ugrožavaju sebe i druge. Vožnja u hladnijem dijelu godine, kad na cestama vladaju zimski uvjeti, vozačima je najveći izazov. Uvjeti na cesti izmjenjuju se brzo, često i nepredvidivo.
Led, snijeg i magla stvaraju probleme, a zimi se vozači često susreću s iznenadnim promjenama uvjeta na cesti. Primjerice, za svega nekoliko minuta od početka padanja ledene kiše ceste postaju opasno skliske, a kolnik na mostovima i vijaduktima često je potpuno zaleđen iako na ostalom dijelu ceste leda uopće nema.
Temeljito očistite auto
Važno je temeljito od leda očistili sva stakla, svjetla i žmigavce prije pokretanja automobila i krenuti vrlo oprezno. Hladne gume na hladnom asfaltu imaju slabije prianjanje, pa se povećava rizik od proklizavanja. S automobila treba očistiti i sav snijeg, ne samo zbog toga što je kazna ako to ne učinite 700 kuna, već i jer time ugrožavate sigurnost prometa.
A kako voziti zimi kad je cesta skliska? Treba voziti bez naglih ubrzavanja i kočenja. Dakle, potrebno je predvidjeti određene situacije (to bi trebalo činiti uvijek, a zimi je još važnije). Treba smanjiti brzinu, izbjegavati mijenjanje tragova kotača i pretjecanje te osobito naglo kočenje. Kočenje morate predvidjeti kad god je to moguće te izbjeći brzu vožnju.
Opasni zavoji i mostovi
Prema iskustvima Hrvatskog autokluba, najopasnija su mjesta mostovi, strmine, zavoji, raskrižja i semafori. Na tim se mjestima ceste najbrže zaleđuju i postaju skliske te također ostaju skliske i onda kada drugdje već izgledaju sigurne.
Vozači moraju paziti i kad voze uz jezera i kroz šume. Zbog više vlage na tim je područjima i opasnost veća. Opasna mjesta su i dijelovi ceste u sjeni koji dulje ostaju zaleđeni, a na njih vozači često s osunčanih područja sa suhom cestom dolaze prebrzo i nepripremljeni.