Kupnja zaliha goriva

TRANSPORT GORIVA U OSOBNOM AUTU I SKLADIŠTENJE U GARAŽAMA Koliko smijem prevoziti, koliko spremiti, što kaže zakon, mogu li se zapaliti…?

Zbog korona krize cijene goriva padaju svaki tjedan, kako benzina tako i svih ostalih. Dugo vremena nije bilo tako jeftino na benzinskim postajama. U takvoj situaciji mnogima je palo na pamet kako se već sad isplati kupiti što više goriva (pa je i ušteda veća), a naročito nakon što cijena bude još padala, što je vrlo vjerojatno

Usto, nakon potresa prošle nedjelje poslije dugo vremena smo
imali priliku vidjeti kako se na brojnim postajama stvaraju
kolone za tankanje goriva, pa i uzimanje dodatnih količina s
obzirom na nesigurnost kakvu donosi bilo koja elementarna
nepogoda, pa su se neki željeli osigurati i s dodatnim
količinama… No, je li dopušteno i uopće razumno prevoziti
gorivo u osobnom automobilu osim u spremniku goriva i u kojim
količinama?

Odmah treba biti jasno: takva se praksa snažno ne preporučuje kao
ni skladištenje goriva u kući. To se prije svega tiče sigurnosti,
ali isto tako nije ekonomski razumno jer cijene goriva ipak
podliježu  fluktuacijama. Ako vas baš zanima koliko se
maksimalno goriva smije prevoziti u osobnom automobilu, riječ je
o 60 litara u posebnim kanistrima, ali se tada ne preporučuje
putovanje. Prema stručnjacima za sigurnost prometa, nekakvih
desetak litara je optimalno. A tada bi takav kanister trebao biti
što dalje od osoba koje se prevoze u automobilu, idealno u
prtljažniku. Rezervni kanistar pritom mora biti specijalan baš za
tu namjenu.

‘Gorivo se može prevoziti u spremnicima za gorivo izravno
spojenima na motor vozila i/ili pomoćnu opremu koja 
je  sukladna odgovarajućim  zakonskim odredbama ili se
može prevoziti u prenosivim posudama za gorivo (primjerice,
kanistri). Ukupni  obujam spremnika za pogonska  goriva
ne smije prelaziti 1500 litara po prijevoznoj jedinici, a obujam
spremnika za gorivo koji je postavljen na prikolicu, ne smije
prelaziti 500 litara; u prenosivim  spremnicima za gorivo
dozvoljeno  je  prevoziti najviše 60  litara 
po  prijevoznoj  jedinici. Ova  ograničenja se ne
smiju primjenjivati na vozila za hitne slučajeve’, zakon je
jasan.

Dakle, ako nije nužno, nemojte prevoziti kanistar koji nije
predviđen za prijevoz goriva ili zapaljivih stvari unutar
automobila. Što se tiče garaža također postoje propisi, no
postoji i razlika u skladištenju dizela i benzina, ali i veličine
garaže.

Uglavnom, u srednjim i velikim garažama, zapaljive tvari izvan
motornih vozila mogu se skladištiti samo u beznačajnim
količinama. U malim garažama, do 200 litara dizelskog goriva i do
20 litara benzina može se skladištiti u dobro zatvorenim,
neprobojnim spremnicima. Dopuštenje je nešto bolje kod dizela
nego kod benzina jer nije tako zapaljiv i stoga nije toliko
opasan. No treba imati na umu kako  spremanje goriva kod
kuće može biti opasno po život jer sadrže zapaljive pare koje
lako mogu ‘probiti’ iz rezervnih spremnika.

Ako i dalje želite skladištiti gorivo u garaži, trebali biste
biti posebno oprezni s plastičnim kanistrima, jer oni nisu 100
posto nepropusni za zrak. Svojstva goriva mogu se mijenjati, a
postoji i rizik od trovanja. Treba paziti i na statički
elektricitet jer postoji mogućnost da zapale benzinske pare.
Kanistar s gorivom uvijek spustite na zemlju prije točenja kako
biste ispraznili statični elektricitet, a prije točenja dodirnite
golim rukama kako biste ispraznili statični elektricitet u
tijelu, savjetuje portal jutarnji.hr/autoklub.

Što se tiče roka trajanja goriva ne postoje fiksni minimalni ili
krajnji rok trajanja benzina, dizela i loživog ulja. Može se
čvrsto zatvoriti, pohraniti na hladno i tamno u spremnike ili
kanistere i može trajati više mjeseci i godina.

Na koncu, generalno, ne preporučujemo prijevoz i (ili)
skladištenje više goriva nego je potrebno…

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije