Tko ne bi želio da mu automobil dulje traje? Razlozi za kvar automobila mogu se svesti na dvije vrste. Kvarovi koji ovise o samoj kvaliteti automobila i na koje ne možemo utjecati budući da se i najkvalitetniji automobil može pokvariti zbog greške proizvođača, piše Netmobil.hr.
Sjetimo se samo povlačenja stotina tisuća ili milijuna automobila velikih proizvođača kao što su Toyota, General Motors, BMW, Lexus, Nissan… Za drugu vrst kvarova odgovorni su sami vozači i na njih itekako možemo utjecati.
Ako ste tek kupili automobil
U slučaju da imate novi automobil, prvo razdoblje, odnosno prvih nekoliko tisuća kilometara (od 1.600 do čak 5.000), nemojte prejako gaziti papučicu gasa – držite brzinu i broj okretaja ispod granice koju preporučuje proizvođač vašeg automobila.
Ulje motora
Ako je prošlo neko dulje vrijeme od kada ste promijenili ulje u motoru, dobro bi bilo da ga prije zime promijenite. Motor automobila lakše ćete pokrenuti sa svježim uljem. Zimi obično bolje funkcionira ulje niskog viskoziteta, no svakako provjerite u dokumentaciji automobila što vam savjetuje proizvođač. Naravno, najgore što vam se može dogoditi jest da motor automobila ostane bez ulja.
Pritisak u gumama
Gume uvijek provjeravajte u hladnom stanju jer guma na različitim temperaturama pokazuje različiti pritisak. Općenito se uzima da guma izgubi 0,1 bara pritiska na svakih 10 Celzijevih stupnjeva pada vanjske temperature. Obično se na stranama vrata ili praga nalazi podatak proizvođača o optimalnom tlaku u gumama.
Prije očitovanja tlaka u gumama nemojte voziti automobil jer će to uzrokovati rast tlaka u gumi i dati vam pogrešna očitavanja. Osim što su ispravno napumpane i balansirane gume važne za vašu sigurnost, također će ove mjere smanjiti njihovo prerano trošenje.
Paljenje
Nikada nemojte “turirati” motor neposredno nakon paljenja. Na taj način motor radi pod opterećenjem i bez potrebe se prekomjerno troše neki dijelovi jer ulje još nije stiglo u sve dijelove sustava. To posebno vrijedi za zimske mjesece.
Ubrzavajte polako
Kada počnete voziti, ubrzavajte polako. Unutrašnji dijelovi motora najviše će se habati ako prvih deset do dvadeset minuta vožnje naglo pritišćete papučicu gasa.
Nemojte dopustiti da ostanete bez goriva
Nivo goriva nikada ne bi smio biti manji od petine zapremine rezervoara. To posebno vrijedi za dizelske motore. Sustav za ubrizgavanje goriva omogućava precizno doziranje goriva, ovisno o vrsti i tipu motora. Na dnu rezervoara tijekom vremena natalože se čestice nečistoća koje mogu začepiti današnje elekronske sustave za ubrizgavanje goriva.
Održavajte motor i karoseriju čistim
Postoji više razloga zašto motor treba održavati čistim od nagomilane masti i ulja. Redovitim čišćenjem smanjujete opasnost od požara, a čist motor manje će se zagrijavati. Osim toga, lakše je provjeriti i servisirati sastavne dijelove čistog motora.
Također održavajte karoseriju vašeg automobila. Sol, kojom se posipaju ceste u zimskim mjesecima, može biti vrlo šetna. Ukrasne lajsne, branici i ostali limeni dijelovi su podložni koroziji, pa bi eventualne pukotine i oštećenja laka na tim dijelovima trebalo popraviti prije zime, jer zima može povećati oštećenje.
Za zaštitu karoserije, namažite voskom automobil (u gotovo svakoj autopraonici to možete zatražiti), a postoje i sredstva s kojima možete i donju stranu automobila zaštititi zaštitnim premazom.
Vožnja u prvoj brzini
Pokušajte što manje voziti u prvoj brzini. Osobito je važno da prilikom kretanja unatrag (rikverc) nikada ne ubacite u prvu brzinu i pustite kvačilo prije nego automobil u potpunosti zaustavite i obratno.
Što manje koristite kvačilo
Mnogi vozači naučili su na uzbrdici dovesti automobil u “ravnotežu” koristeći optimalan pitisak gasa u odnosu na kvačilo. Automobil će vam dulje trajati ako se odlučite u tim slučajevima koristiti ručnu kočnicu (osim ako nije riječ o automatiku). Također na semaforima ili prilikom kraćeg zaustavljanja, bolje je izbaciti automobil iz brzine nego da stalno držite popučicu kvačila.
Izbjegavajte rupe na cesti
Produžite vijek svom automobilu pažljivom vožnjom. Pridržavajte se ograničenja brzine i izbjegavajte brzo kretanja, ubrzavanje i zaustavljanje. Također izbjegavajte rupe i manje objekte koji se mogu pojaviti na cesti.
Ako živite u gradu, naročito obratite pažnju na to da izbjegavate naglo penjanje na ivičnjake ili udarce gumama o rubnik pri parkiranju. I, naravno, ne spaljujte gume okretanjem pod ručnom kočnicom.