Trendovi

ODABIR KUPACA Ovo su najpopularnije boje automobila

Kupci u cijelom svijetu i dalje najčešće odabiru bijelu boju automobila, dok Europljani kupuju sive, plave i bež automobile

BASF-ova analiza pokazuje da je oko 39 posto svih automobila
lani proizvedenih u svijetu bilo bijele boje. No iza te brojke
krije se zanimljiv pomak. Iako je bijela najpopularnija boja
u svakoj regiji, postoje bitne razlike u regionalnoj distribuciji
– dok je u regiji Azija i Pacifik gotovo svaki drugi lani
proizvedeni automobil automobil bio bijel, u Sjevernoj
Americi i regiji EMEA (kojoj pripada i Europa) to je bio tek
svaki treći.

Sljedeće po popularnosti ostale su akromatske boje – crna,
siva i srebrna. One zajedno pokrivaju također 39 posto svih
automobila koji su sišli s tekuće vrpce u 2019. godini. Nadalje,
u 2019. godini 22 posto svih novih vozila u svijetu
bilo je obojeno kromatskim bojama. Oko 9 posto svih vozila
bilo je plavo, a sedam posto crveno.

Subkompaktna i ostala mala vozila češće su živih boja. Osim plave
i crvene, počinju se pojavljivati smeđa i bež, osobito u Europi,
Srednjem istoku i Africi (EMEA).

Popularnost srebrne se smanjuje

S udjelom od 77 posto akromatske boje još uvijek dominiraju
na ulicama u regiji EMEA, iako se udio automobila bijele boje,
koja je još uvijek sveukupno najpopularnija boja, neznatno
smanjio. Dok se popularnost srebrne također smanjuje, siva
nastavlja put prema uspjehu, s udjelom na tržištu od 20 posto.

Kromatski segment neznatno raste tako da je  gotovo svaki
četvrti automobil u Europi bio obojen kromatskom bojom. Unutar
tog segmenta plava je još uvijek na čelu, s udjelom od 11 posto,
a s oko 160 različitih nijansi prednjači i u raznolikosti. S
udjelom od dva posto prvi se put ističe bež boja.

Većina vozila u regiji Azija i Pacifik akromatske je
boje, one i dalje imaju udio od 77 posto. Gotovo svaki drugi
automobil i dalje je bijel, s udjelom od 49 posto, što je najveći
udio u svim regijama. 

– Plavo i bijelo odražavaju sliku čistog, jednostavnog i održivog
dizajna. Siva ima važnu ulogu kod električnih vozila, s
jedinstvenim efektima kao što su neprozirne i svilenkaste boje,
koje naglašavaju futurističku sliku novih tehnologija utemeljenih
na internetu, uključujući automobile za zajedničko korištenje i
autonomne automobile. Novi električni automobili u automobilsku
industriju unose nove vrijednosti i dizajn boja – istaknula
je Chiharu Matsuhara, šefica dizajna za Aziju i
Pacifik.

Kako prenosi portal 24sata.hr, bijela je i dalje omiljena boja
među južnoameričkim potrošačima, zauzimajući tržišni udio od 39
posto. Taj trend traje već godinama. Među kromatskim bojama
crvena i dalje osvaja srca Južnoamerikanaca, s tržišnim udjelom
od osam posto, a slijede je plava i bež. 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije