Unatoč brojnim upozorenjima, snijeg svake godine izazove kaos u prometu. Osim neadekvatne opreme razlog tome je i što velik broj vozača ne zna kako voziti i ponašati se na cesti koju je prekrio snijeg i led.
Snijeg mnogima donosi radost, no ukoliko nismo oprezni može nam donijeti i mnoge probleme. To pravilo posebice vrijedi za vozače. Svake godine svjedoci smo raznih slučajeva nevolja u prometu koje su uzrokovali snijeg i poledica. Donosimo vam nekoliko savjeta kako biste se lakše snašli u vožnji po snijegu.
Gume
Kada su u pitanju snijeg i poledica najvažnija stavka svakog vozača su primjerene zimske gume. Mnogi zimske gume stavljaju samo na pogonske kotače, no time znatno gube na sigurnosti, zbog čega takvi vozači vrlo lako mogu požaliti što nisu izdvojili novac za još dvije gume.
Lanci
Svaki vozač koji nema primjerene gume, u prtljažniku automobila za vrijeme zime mora imati lance za snijeg. Postoje metalni i plastični. Metalne je teže montirati, no jednako su efikasni i po snijegu i po ledu, dok su plastični lanci neupotrebljivi po ledu.
Držite razmak!
Tijekom vožnje po snijegu i ledu vrlo je važno držati dovoljan razmak između vozila, te vožnju morate prilagoditi uvjetima na cesti – vozite polako i nemojte se dovoditi u situacije u kojima ste prisiljeni naglo kočiti!
Izbjegavajte nagla skretanja i zapamtite da u prometu niste sami i da čak i ako ste vi dobro opremljeni, vozač ispred ili iza vas možda nema zimske gume ili lance. Napomenimo da je osobito opasno ako je ispod tanjeg sniježnog pokrivača led.
Kolotrazi u snijegu
Ako se na cesti nakupilo dosta snijega, a ispred vas je prošlo više vozila, stvorili su se kolotrazi – udubljenja u snijegu nastala prolaskom kotača automobila. Vozite po kolotrazima kao što tramvaj vozi po utorima tračnica – budite svjesni da svako skretanje znači prelazak preko grbe ledenog odbačenog snijega koji vas može zanijeti.
Ulazak u zavoje
Prilikom ulaska u zavoje i skretanja po snijegu treba biti osobito oprezan – prilagodite brzinu i izbjegavajte nagle pokrete upravljačem jer biste mogli proklizati.
Kretanje, kočenje, proklizavanje
Također, kočite ravnomjerno, umjereno i ranije – ne zaboravite da ako nemate ABS nećete moći skrenuti s blokiranim kotačima. Ne pritišćite ni papučicu gasa prejako, jer to također može izazvati gubitak kontrole. SAVJET: Ako pokušavate krenuti na zaleđenoj podlozi, vrlo je moguće da ćete u prvoj proklizati, pa stoga jednostavno ubacite u drugu i dajte malo gasa uz polagano otpuštanje papučice kvačila.
Dođe li do preupravljanja, odnosno proklizavanja stražnjeg dijela automobila, ili do podupravljanja – proklizavanja prednjih kotača, nemojte stiskati kočnicu, jer ćete samo pogoršati stvar. Lagano okrenite upravljač u smjeru u kojem želite ići i izbacite motor iz brzine kako bi se kotači okretali prirodnije i povratili prijanjanje.
Izvor: Netmobil.hr