Ekologija

ZELENI OPET NA NOGAMA ‘DPF filter je čista prevara, a najnoviji dizelaši puno su štetniji za okoliš od starih’!

Ispitivanja najnovijih dizelaša u najpopularnijim modelima otkrila su da tijekom redovnog sagorijevanje nakupljenih krutih čestica u DPF filteru u vožnji značajno prekoračuju granicu emisije štetnih plinova

Istraživanja britanske udruge koja se zalaže za ‘zeleni
transport’ pokazala su da dva najpopularnija modela s
dizelskim motorima u Velikoj Britaniji – Nissan Qashqai i
Vauxhall (Opel)  Astra, značajno prekoračuju zakonsku
granicu tijekom redovite regeneracije filtera krutih čestica.

Sustav može započeti regeneraciju i u urbanim područjima i
trajati 15 kilometara vožnje, no ta činjenica se uporno ignorira
u službenim ispitivanjima emisija. U Europi više od 45 milijuna
automobila ima DPF filtre što uzrokuje ukupno 1,3 milijarde
čišćenja godišnje, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Trenutačna pravila EU-a nalažu da novi osobni automobili ne smiju
stvarati više od 600 milijardi čestica emisije po kilometru, ali
za primjer uzeti Nissan Qashqai i Opel Astra daleko prekoračuju
ta ograničenja, čak i do 1000 puta kad isprazne svoje filtere za
dizel čestice (DPF).

Sada Transport and Environment grupa koja je provela
ispitivanja poziva zakonodavce EU da zbog toga pooštre testiranje
i propise o emisijama štetnih plinova kod dizelaša, dok su
‘zeleni’ tek sada više nego ikad kritične prema razvoju i
prodaji novih dizelskih automobila, a za što se zalažu posljednje
četiri godine od kada je eksplodirao skandal Dieselgate kad je za
Volkswagen utvrđeno da vara na testovima emisije ispušnih plinova
u SAD-u u rujnu 2015. godine.

Filtar DPF (Diesel Particulate Filter) ili filtar krutih čestica
je zakonski uvjetovan za ugradnju u sve automobile pokretane
dizelskim motorima i dio je sustava za smanjenje štetnih plinova
koji se izbacuju iz vozila te mu je funkcija zadržavanje čestica
čađe koje bi se inače ispustile iz motora.

Pritom se mora regenerirati kako ne bi došlo do potpunog
zagušenja motora pa je ovaj sklop dizajniran tako da se njegovo
čišćenje, odnosno održavanje, obavlja automatski kad se pri većim
brzinama isprovocira povećanje temperature i sagorijevanje
nakupljenih krutih čestica.

To ima za posljedicu gusti tamno dim iz auspuha kad uređaji
‘iskašljavaju’ emisije koje su sakupili tijekom prethodnih
vožnji. No ipak, prema trenutnim europskim zakonima, ako se
čišćenje filtera dogodi tijekom službenog ispitivanja, rezultati
se ne računaju, što znači da se zanemaruje 60 do 99 posto
reguliranih emisija čestica iz testiranih vozila, navodi T&E
u svom izvješću. U tom slučaju čišćenja, testirana Asta i Qashqai
ispuštaju od 32 do 115 posto više štetnih čestica iz DPF filtra
nego što dopuštaju trenutno važeći zakoni EU za Euro 6 motore.

Glasnogovornik Nissana za Veliku Britaniju za Reuters izjavio je
da su ‘sva Nissan vozila i DPF uređaji ugrađeni u njih u
potpunosti u skladu s važećim zakonodavstvom o emisijama’. Dodao
je i da oni kao proizvođači automobila podržavaju nove, strože
testove emisija te kako već imaju nove tehnologije koje bi ih
zadovoljile. Glasnogovornik Vauxhalla (Opel u EU) rekao je da ne
može komentirati jer nije bio svjestan detalja T&E-ovog
izvješća objavljenog prošlog tjedna.

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji zagađenje česticama
utječe na više ljudi nego bilo koji drugi zagađivač, a tri od
četiri stanovnika europskih gradova izložena su nesigurnim
razinama čestica, prema Europskoj agenciji za okoliš.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije