Statistika

STAROST VOZNOG PARKA Kakve aute vozimo u Hrvatskoj?

'U 2018. godini smo imali prosječnu starost uvezenih rabljenih vozila od 7,18 godina, a sada u prvih deset mjeseci 2019. ona iznosi 6,2 godine', kazao je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske

Nakon višegodišnjeg trenda starenja hrvatskog voznog parka, lani
je zabilježen pozitivan pomak kojim se ukupni vozni park
‘pomladio”. O tome je u studiju Večernjeg lista govorio
Tomislav Škreblin, rukovoditelj tehničkog odjela
Centra za vozila Hrvatske.

– Preko 70 posto voznog parka je starije od deset godina, a
prosječna starost, ako gledamo samo vozila koja su došla na
tehnički pregled, je viša od 14,5 godina. Dakle, situacija
nije ružičasta. No, ako gledamo samo osobna vozila koja čine
veliku većinu voznog parka, u 2018. godini smo prvi puta imali
smanjenje prosječne starosti na 12,5 godina što je vrlo dobar
znak za budućnost – naglasio je Škreblin.

Kad je riječ o 2019. godini, odnos prodanih novih vozila i
uvezenih rabljenih vozila je otprilike isti kao u 2018. godini,
ali je prosječna starost rabljenih vozila manja za godinu
dana.

– Imali smo u 2018. godini prosječnu starost od 7,18 godina, a
sada u prvih deset mjeseci ona iznosi 6,2 godine. Nadamo se
da će to doprinjeti daljnjem trendu smanjivanja prosječne
starosti voznog parka – rekao je Škreblin. Dodao je kako je
na smanjivanje prosječne starosti vozila utjecala i porezna
politika.

– Smanjenjem davanja za rabljena vozila ljudi si mogu priuštiti
novija rabljena vozila pa je i to utjecalo na uvoz. Država tu
može utjecati korekcijom porezne politike, točnije smanjenjem
davanja na novija vozila, a povećanjem na rabljena – kazao je
Škreblin. Otprilike 60 tisuća novih vozila prodano je
u 2018. godini dok je uvezeno 80 tisuća rabljenih.

– Takav omjer zadržao se i u 2019. godini. Tu, dakle, ne
očekujemo veće promjene, osim u prosječnoj starosti uvezenih
rabljenih vozila. Kad je riječ o tehničkoj ispravnosti vozila,
svako peto vozilo u Hrvatskoj pada na tehničkom pregledu.

– Najčešći nedostaci na tehničkim pregledima su
na svjetlosnoj opremi, nedostaci na kočnicama te nedostaci
na ovjesu i kotačima, točnije potrošeni pneumatici. Na hrvatskim
cestama povećao se i broj hibridnih i električnih vozila.

– U odnosu na prošlu godinu znatno se povećao broj hibridnih
vozila. Bilo ih je 840, a sada je registrirano više od 1200. Nije
to velik udio u ukupnom voznom parku, ali veseli da postoje
poticaji koji omogućuju ljudima da kupuju ekološki prihvatljiva
vozila – zaključio je Tomislav Škreblin.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije