Volvo i dalje lider u razvoju zračnih jastuka

Zračni jastuk je već nekoliko godina dio standardne opreme u svim automobilima, ali u prvim danima ove tehnologije mnogi su dovodili u pitanje njenu pouzdanost. Strahovanja su međutim bila opravdana.

Otvaranje samog zračnog jastuka nije bio problem, ali njegovo otvaranje u točno određenom trenutku jest. I dok je nekada težište bilo na točnosti otvaranja zračnog jastuka ovi moderni imaju mogućnost prilagodljive aktivacije u skladu s težinom udarca.

Prvi Volvo automobil opremljen zračnim jastukom napustio je proizvodnu liniju još davne 1987. godine, a od tada je švedska kompanija napravila nekoliko važnih koraka u ovom području sigurnosti automobila.

Volvo je prvi ugradio bočni zračni jastuk, integriran u sjedalo, pa potom i zračnu zavjesu, da bi ove godine na 25. rođendan svog zračnog jastuka predstavio prvi na svijetu zračni jastuk za pješake u potpuno novom Volvu V40.

“Ovo je prvi put da se tehnologija zračnog jastuka koristi u zaštiti ostalih sudionika u prometu, u ovom slučaju pješaka, odnosno onih koji nisu u samom automobilu. Prednost moderne tehnologije zračnih jastuka leži u tome da zauzima jako malo prostora, a zauzvrat nudi odličnu razinu zaštite u skladu sa situacijom.

Uz to, može se lako kombinirati s ostalim sigurnosnim sustavima kako bi se pružila maksimalna razina sigurnosti”, ističe Lennart Johansson, stariji menadžer za sigurnost interijera pri Volvo Car korporaciji, a koji je bio jedan od pionira sigurnosti tijekom 80- tih godina prošlog stoljeća.

Korištenje moderne sofisticirane tehnologije radara i kamera otvorilo je mogućnost aktiviranja sigurnosnih sustava i prije samog sudara.

Pogled unatrag daje uvid da su se prve izvedbe zračnog jastuka pojavile početkom 50-tih godina prošlog stoljeća. Ipak, ta je tehnologija bila daleko od realnosti. Jedan patent iz 1955. godine na tragu je modernih zračnih jastuka, ali je za njegovu aktivaciju bio potreban vozač koji je netom prije sudara imao mogućnost pritiskom na gumb aktivirati zračni jastuk.

Prilično nepraktično. Dosta se govorilo i o korištenju pirotehničkog punjenja. Ipak, kontroverzni zakon u SAD-u iz 1984. godine ubrzao je razvoj ove tehnologije, s obzirom na to da je predviđao da svi novi automobili u sljedeće tri godine moraju imati sigurnosne elemente koji će funkcionirati neovisno od vozača.

Zračni jastuk brzo je prepoznat kao najbolje rješenje, a mnogi su predviđali da će on zapravo zamijeniti sigurnosni pojas s tri točke, također izum Volva još iz 1959. godine. Ipak, Volvo je uspješno dokazao da je za najbolje rezultate zračnog jastuka ipak potrebno i korištenje sigurnosnog pojasa.

Početkom 90-tih godina prošlog stoljeća zračni jastuk je postao standardna oprema u Volvu 850. Ipak, 1994. godine Volvo je napravio korak dalje predstavljanjem bočnog zračnog jastuka, integriranog u naslon sjedala, a koji je kao takav štitio putnike u slučaju bočnog udarca.

Bio je to veliki korak naprijed i dio integralnog SIPS sigurnosnog sustava. Već tada bilo je vrijeme za novu inovaciju – zračnu zavjesu.

Zračna zavjesa je dizajnirana tako da unaprijedi zaštitu glave na prednjim i stražnjim sjedalima u slučaju bočnog udarca. Ova tehnologija štiti i u slučaju prevrtanja. Zračna zavjesa je predstavljena 1998. godine u Volvu S80 i od tada je dio standardne opreme svih Volvo modela, osim modela C70.

S obzirom da je C70 kabriolet, odnosno ne posjeduje klasični tvrdi krov, zračne zavjese su kod ovog modela integrirane u vrata.

Tehnologija zračnih jastuka u posljednjih se 25 godina značajno promijenila, a Volvo je bio jedan od ključnih igrača u ovom procesu, piše Automotoportal.hr.

“Funkcioniranje zračnih jastuka značajno je unaprijeđeno. Današnja je tehnologija izrazitije prilagođena jačini udarca. Nakon 25 godina usavršavanja, tehnologija zračnih jastuka i dalje je vitalan dio našeg cilja stvaranja najsigurnijih automobila na svijetu”, zaključuje Johansson.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije