Zanimljivosti

Koliko se u Jugoslaviji moralo raditi za kupnju automobila?

Mnogi se danas s nostalgijom prisjećaju minulih vremena i bivše države, čak i kad su automobili u pitanju

Čak ni u sutonu bivše države kad su jugoslavenskim cestama kolale
stotine tisuća Zastavinih vozila vozni park nije bio mlad, a
sigurnost prometa na cesti na zavidnim granama. Činjenice govore
da je ponuda bila daleko oskudnija, a za taj, najjeftinijih od
svih ‘jugića’, Yugo 45, moralo se raditi 30 mjeseci. I pritom je
to bio drugi najjeftiniji automobil na tržištu.

Jedini dostupniji auto bio je Fiat 126, poznatiji kao ‘peglica’,
a koji je u jednom periodu također proizvodila Zastava.
Potkraj 1980-ih ‘peglica’ je dobila vodeno hlađenje i 26 KS
snažan motor, koncept koji je donio bolje performanse, ali i više
prostora u kabini ovog od tri metra neznatno duljeg
automobilčića. Za ovaj auto bilo je dovoljno ‘tek’ 19
prosječnih plaća.

Jedan mjesec više radnik se trebao ‘strpjeti’ ako je
umjesto Yuga htio Škodinu limuzinu 120L, a ukupno 35 prosječnih
plaća trebalo je izdvojiti za Renault 4. Najdostupniji kompaktni
obiteljski automobil bila je Zastava 101, popularni ‘stojadin’ za
38 plaća, a potom su slijedili ruski ponosi, Moskvič Aleko za 42
i Lada Samara za 54 plaće.

Srednji stalež je ipak tražio nešto više, recimo Yugo Floridu, za
koju je trebalo prosječno raditi 75 mjeseci ili VW Golf II diesel
za koji je bilo potrebno raditi 96 mjeseci ili punih osam godina.
Renault 19 i Fiat tipo su bili još koju plaću skuplji, piše
portal index.hr.

I polako dolazimo do gornjeg doma, automobila koje nismo baš
često mogli viđati na našim cestama. Priču otvara talijanska
ljepotica Alfa 164 s fantastičnim V6 motorom i cijenom u
protuvrijednosti 322 prosječne plaće. Još skuplja bila je Opel
Omega, te francuski krstaš Renault 25 s također slavnim
V6 motorom. Za potonjeg je jugoslavenski radnik morao izdvojiti
404 mjesečne plaće, ili gotovo sve što zaradi u svojem radnom
stažu. A već koju godinu kasnije 25-ica je izgubila drastično na
cijeni. 

A na samom vrhu dvije njemačke krstarice. Za BMW 750iL, odnosno
produljenu verzija s V12 motorom, bilo je potrebno izdvojiti 912
prosječnih plaća, ili točno 76 godina radnog staža.

Konačno, najskuplji automobil na tadašnjem tržištu bila je
preteča S klase Coupe, Mercedes 560 SEC za koji je trebalo
izdvojiti 1231 mjesečnu plaću, odnosno trebalo je raditi nešto
više od 102 godine.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije