Zanimljive novosti

HAK uveo velike promjene u vozačke ispite

Novim tehnološkim rješenjima uvedenim u autoškole početkom godine HAK želi potaknuti bolju i kvalitetniju osposobljenost kandidata te veću sigurnost mladih, odnosno novih vozača

Početkom ove godine Hrvatski autoklub je u proces provedbe
vozačkih ispita uveo nova tehnološka rješenja koja bi, među
ostalim, kandidatima za vozače trebala pomoći pri polaganju
vozačkog ispita te ih učiniti boljim i sigurnijim vozačima.
Glavna značajka novih tehnoloških rješenja jest uvođenje tableta
s programskom aplikacijom namijenjenog ovlaštenim ispitivačima
HAK-a za korištenje pri provedbi vozačkih ispita iz pojedinog
nastavnog predmeta.

Ciljevi uvođenja tableta su praćenje trendova i procesa
digitalizacije, unapređenje postojećih standarda provedbe
vozačkih ispita te omogućavanje nadležnim državnim tijelima i
građanima, odnosno kandidatima za vozače koji polože vozački
ispit, pojednostavljeni postupak izdavanja vozačkih dozvola.

Kako će uvođenje tableta konkretno utjecati na nečije
polaganje vozačkog ispita?

Ponajprije će cijeli proces učiniti bržim, jednostavnijim i
transparentnijim. Naime, nakon što kandidat položi vozački ispit,
ispitivač će putem aplikacije u vrlo kratkom roku poslati njegove
informacije na server MUP-a i HAK-a u obliku e-Uvjerenja o
položenom vozačkom ispitu.

Dodatna je prednost, među ostalim, smanjenje postojeće
dokumentacije koja je dosad bila neizbježan dio tijeka polaganja
vozačkog ispita, kao i nekih administrativnih poslova vezanih za
proces provedbe vozačkih ispita.

Naposljetku, u HAK-u naglašavaju kako je svrha i veća
transparentnost procesa provedbe vozačkih ispita i pojedinih
postupaka u okviru njihove provedbe, kao i veća objektivnost
procjene i ocjene stečenih znanja, vještina i sposobnosti za
upravljanje vozilom, kao i ujednačavanje sadržaja i kriterija
ispita ovlaštenih ispitivača tijekom provedbe vozačkih ispita iz
pojedinog nastavnog predmeta.

Nova tehnološka rješenja, poput tableta, pridonijet će boljoj i
kvalitetnijoj osposobljenosti kandidata za vozače, njihovoj
boljoj pripremljenosti za samostalno i sigurno upravljanje
vozilom u stvarnim prometnim uvjetima, poboljšanju sigurnosti
mladih/novih vozača kao i, na kraju krajeva, poboljšanju
sigurnosti prometa na cestama.

Statistika govori u prilog tome da će netom uvedena tehnološka
rješenja biti od velike koristi za ispitivače, 1350 instruktora
vožnje (koliko ih je krajem 2018. obavljalo posao instruktora
vožnje) i više desetaka tisuća kandidata za vozače koji se
očekuju i tijekom sljedećih 12 mjeseci.

Najtraženija je vozačka za aute

Što se samog interesa za kategorije vozačkih dozvola tiče,
potpuno očekivano najtraženija je B kategorija (udio od 82 do 85
posto), a slijede je C kategorija (5,5 posto), A kategorija (5
posto) i CE kategorija (3 posto).

Kvaliteta autoškola očituje se i po vozilima koja se koriste za
osposobljavanje novih vozača, odnosno po njihovoj starosti koja
je u prosjeku pet godina za automobile (B kategorija) i motocikle
(A, A1 i A2), odnosno 11 godina za vozila C i D kategorije te 13
godina za ona CE kategorije.

Zanimljiv je i podatak koji govori u prilog visokih standarda
autoškola. Ukupna prosječna prolaznost iz predmeta Prometni
propisi i sigurnosna pravila, primjerice, kreće s u okvirima od
49 do 53 posto, a iz praktičnog predmeta Upravljanje vozilom od
56 do 62 posto. Drugim riječima, otprilike polovica kandidata
barem jednom ‘padne’ na pismenom i praktičnom dijelu
osposobljavanja za vozača.

S obzirom na već spomenute brojke, realno je očekivati da će
tijekom 2019. godine ponovno blago porasti broj kandidata koji će
upisati autoškolu s ciljem samostalnog stupanja u promet i
daljnjeg učenja vožnje. Novi tehnološki korak unaprijed kojeg je
HAK učinio s ovom digitalizacijom trebao bi im pomoći pri što
boljem ostvarivanju tog cjeloživotnog procesa.

Sve veći broj zainteresiranih novih vozača

U Hrvatskoj se, primjerice, pojavljuje sve veći broj autoškola
zahvaljujući liberalizaciji tržišta rada i osposobljavanja
kandidata za vozače koji su omogućili njihovo otvaranje. Krajem
2018., naime, u Hrvatskoj je bilo ukupno 370 autoškola, odnosno
35 više nego krajem 2017. Da će sve te autoškole zaista i imati
posla, nagovješćuje od 2013. prisutan trend blagog povećanja
broja kandidata od oko 10 posto, unatoč tome što je 2018. došlo i
do neznatnog, 1-postotnog smanjenja kandidata koji su položili
vozački ispit – ukupno njih 57.794.

Kad smo već kod brojki, u posljednjih deset godina u prosjeku
vozački ispit u cijelosti godišnje položi oko 49.000 kandidata za
vozače, premda je od 2009. do 2012. došlo do blagog smanjenja
broja kandidata, od 53.000 do ‘samo’ 39.900 u 2012.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije