Savjeti

Unos karamboliranih vozila u Hrvatsku: Za razbijene se također plaća

Dvije su opcije: Namjeravate li karambolirano motorno vozilo u konačnici registrirati i/ili uporabiti na cestama Republike Hrvatske ili ne. Postoji mogućnost, dakako, da ga namjeravate koristiti, primjerice, za rezervne dijelove

Automobili u pogledu kojih je proglašena totalka, odnosno koji se
smatraju karamboliranim doista mogu obilovati dobrim dijelovima
koji imaju fantastičnu prođu i cijenu. Ne čude stoga upiti koji
se tiču unosa karamboliranih vozila u Hrvatsku.

Kad je carina i carinjenje u pitanju, pitajte Carinsku upravu, a
za poreze pitajte one koji se bave porezom! Carinska uprava
nedavno je dala i javno publicirala na svojim internetskim
stranicama carina.gov.hr stajalište koje će
otkloniti mnoge dvojbe, a tiče se unosa i oporezivanja
karamboliranog motornog vozila. Stav Carinske uprave o toj
materiji nedvojbeno je zapravo jedini meritoran.

Carinskoj se upravi upitom obratio državljanin RH na privremenom
radu u Njemačkoj koji posjeduje automobil njemačkih registarskih
oznaka koji je zbog prometne nezgode karamboliran i nije u voznom
stanju. Pitanje je može li se takvo karambolirano vozilo unijeti
u RH i pod kojim uvjetima. Carinska uprava odgovor je dala na
predmetni upit 10. rujna 2018. (klasa: 410-19/18-11/1509). Što je
rečeno u njemu vezano uz unos i oporezivanje karamboliranog
motornog vozila?

Postoji mogućnost, dakako, da takvo karambolirano motorno vozilo
namjeravate koristiti, primjerice, za rezervne, tj. rabljene
dijelove. Ako ste, pak, nakanili takvo karambolirano motorno
vozilo nakon unosa u RH koristiti na cestama u RH, takvo je
vozilo predmet oporezivanja posebnim porezom na motorna vozila.

Meritorni propisi kojima je regulirano plaćanje posebnog poreza
na motorna vozila namijenjena za uporabu na cestama u Republici
Hrvatskoj su Zakon, Pravilnik i Uredba, točnije: Zakon o posebnom
porezu na motorna vozila (Narodne novine, broj 15/2013, 108/2013,
115/2016 i 127/2017), Pravilnik o posebnom porezu na motorna
vozila (Narodne novine, broj 1/2017 i 2/2018) i Uredba o načinu
izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na
motorna vozila (Narodne novine, broj 4/2018).

Sve što trebate znati piše u tim propisima, ali svakako vas
upućujemo i na krajnje korisnu stranicu Carinske uprave na kojoj
se ne nalaze samo dragocjene općenite informacije, nego i
informativni kalkulator koji će vam omogućiti okvirni izračun
iznosa posebnog poreza na motorna vozila. Utipkate podatke i u
tili čas okvirni izračun se pojavljuje pred vama. Znat ćete
načelno s kojom ‘cifrom’ možete računati i na temelju nje
procijeniti isplati li vam se nešto ili ne:

https://carina.gov.hr/obavijest-gradjanima-i-pravnim-osobama-o-postupku-placanja-posebnog-poreza-na-motorna-vozila/4642

https://carina.gov.hr/propisi-i-sporazumi/trosarinsko-postupanje/dodatne-informacije-o-trosarinama-i-posebnim-porezima/posebni-porez-na-motorna-vozila-3650/informativni-kalkulator-za-izracun-ppmv-a/4838

Ako, dakle, karambolirano motorno vozilo po unosu u RH
namjeravate koristiti na cestama, odnosno registrirati, u
najboljoj namjeri upućujemo vas da izvršite uvid na internetskim
stranicama Carinske uprave. Tamo ćete saznati sve o postupku
oporezivanja motornog vozila posebnim porezom i informacije koje
se tiču plaćanja naknade za gospodarenje otpadnim vozilima.

Bitno je pritom za osobu koja je podnositelj porezne prijave za
obračun i plaćanje posebnog poreza za rabljeno motorno vozilo da
ona sama može birati kojom metodom će se utvrditi posebni porez.
Naime, postoji mogućnost odabira između utvrđivanja iznosa
posebnog poreza putem primjene tablice s postocima ostatka
vrijednosti ovisno o razdoblju od prve registracije motornog
vozila (Tablica 1 Pravilnika) ili pak putem procjene. Odabir se
unosi u odgovarajuće polje (polje 19.) u Obrazac PP-MV.

Ako se podnositelj porezne prijave odluči za utvrđivanje posebnog
poreza na temelju Tablice 1 Pravilnika, što posebno navodi u
samoj poreznoj prijavi, ne postoji obveza da se s vozilom dolazi
u carinski ured. Carinski ured će iznos ostatka posebnog poreza
utvrditi poreznim rješenjem bez sastavljanja zapisnika.

Ako se podnositelj porezne prijave odluči za utvrđivanje posebnog
poreza putem procjene, dužan je, naravno, dovesti to motorno
vozilo u nadležni carinski ured. Utvrdi li se prilikom pregleda
motornog vozila u carinskom uredu da motorno vozilo ima
nedostatke zbog kojih ne može biti korišteno u prometu ili je to
napomenuto u potvrdi o sukladnosti, carinski će ured zastati s
postupkom oporezivanja motornog vozila te će tek nakon
otklanjanja nedostataka i ponovnog pregleda vozila utvrditi iznos
ostatka posebnog poreza.

Situacija je posve drugačija ako baš nemate namjeru registrirati
i/ili upotrebljavati motorno vozilo koje nije u voznom stanju, a
koje se unosi u RH. Ono, naime, nije predmet oporezivanja
posebnim porezom na motorna vozila. Sam vlasnik ili osoba u čijem
je posjedu to vozilo određuje njegovu namjenu.

Međutim, imajte na umu da je Carinska uprava u svojemu mišljenju
posebno skrenula pozornost da se, u slučaju ako se utvrdi da
osoba s prebivalištem u Republici Hrvatskoj koristi vozilo na
cestama u Republici Hrvatskoj na koje nije podnijela poreznu
prijavu ili platila posebni porez na motorna vozila, radi ni
manje ni više nego o nezakonitoj uporabi tog vozila, neovisno je
li vlasnik vozila, i obveznik je plaćanja posebnog poreza na
motorna vozila.

Napominje se još posebno da se moguća prodaja rabljenih dijelova,
obavljanje popravaka ili sl., za što nisu ispunjeni zakonski
uvjeti, može smatrati obavljanjem neregistrirane djelatnosti, a
to je onda kažnjivo po propisima koji uređuju to područje, tj.
odredbama Zakona o zabrani i sprečavanju obavljanja
neregistrirane djelatnosti. Što ćete kad zakonodavac nema smisla
za rad u fušu, odnosno za crnu ili sivu ekonomiju.

Izvor: revijahak.hr

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije