Krađe automobila se više ne odvijaju kao nekada. Sada se za njih koriste računala i umreženi sustavi. Postoji ekipa od desetak ljudi koji stalno mijenjaju prebivalište negdje na Balkanu. Događa se da iz Bosne prate automobil do Srbije, ukradu ga, prevezu do garaže i vrate se u BiH.
U Srbiji se dnevno ukrade više od osam automobila, a lopovi sve češće biraju najskuplje modele koje prodaju u dijelovima ili švercaju. Policija tvrdi da najviše problema ima s balkanskom mafijom, koja je iznimno tehnički opremljena i uvježbana, pa se događa da ekipa lopova iz Banje Luke dođe u Beograd, ukrade terenac za 40 sekundi i vrati se u Bosnu.
Koliko su opasni potvrđuje i slučaj elektroinženjera Gorana Pećaranina iz Beograda, koji je priznao povezanost s automafijom i sudjelovanje u 43 krađe automobila. U zamjenu za izbjegavanje zatvora, ispričao je sve o kanalima šverca.
“To je ekipa od desetak ljudi koji stalno mijenjaju prebivalište negdje na Balkanu. Događa se da iz Bosne prate automobil do Srbije, ukradu ga, prevezu do garaže i vrate se u BiH. Isto tako, kolege iz BiH su hapsile Beograđane koji su došli odraditi posao na poziv kolega.
Vrlo teško im se ulazi u trag. Poslije krađe ili traže otkup od vlasnika, koji iznosi trećinu cijene, ili preko poznanika u policiji i na carini distribuiraju vozila u inozemstvo”, ispričali su za Blic policijski inspektori dodajući kako se ponekad dogodi da uhapse i svoje kolege.
U Beogradu se primjerice dogodilo da je u nekoliko sati ukradeno više od deset terenskih vozila visoke klase, modela Porsche Cayenne, Touareg, Audi Q5.
“Automafija posjeduje sofisticiranu tehniku i znanje. Kriminalac s osnovnom ili slabom srednjom školom teško može sudjelovati u takvim operacijama. U automafiji su informatičari, odlično opremljeni”, kaže kriminolog Igor Pešić.
Dodaje da se za veliki novac kradljivcima pridružuju i mehaničari i električari. Za provale se, kaže, koriste računala i umreženi sustavi koji koštaju i do 20.000 eura, donosi Danas.hr.