Njemačka potukla francuske i talijanske tvornice automobila

Peugeot sprema otkaze za najmanje 8000 radnika. U Opelu razmišljaju ne samo o otkazima, nego i o smanjenju broja radnih dana, Renault, Peugeot i Fiat gube bitku tamo gdje su profiti najunosniji, Velika Britanija već je više od desetljeća bez pravih brendova u svojim rukama. Njemačka ih je autoindustrija dotukla do nogu, piše Autoklub.hr.

Naime, Talijani odnedavno više ne proizvode komercijalne aute duže od 4,65 metara, a u Renaultu nikad nisu bili udaljeniji od Mercedesa, BMW-a, Audija. Ono malo preostalih “engleza” pokupovali su Indijci, Kinezi, Nijemci, Malezijci…

Francuzi i Talijani naprosto su prisiljeni raditi male aute na kojima se itekako treba potruditi da bi se barem nešto zaradilo, a business s velikim i skupim vozilima nikad im nije bio lošiji.

Nije ni Nijemcima kao nekada, no činjenica je da se od svih europskih proizvođača automobila najbolje nose s krizom. Autoindustrija je samo refleks puno većeg, složenijeg i ozbiljnijeg globalnog scenarija u kojem očito bolje prolaze oni koji su u prvi plan istaknuli proizvodnju, znanje, tehnologiju, razvoj…

Automobili su oduvijek bili svojevrsni indikatori kvalitete života, a standard se nerijetko mjeri upravo po broju prodanih auta. Stoga su upravo prodajni rezultati auta u Europi u prvih šest mjeseci ove godine, a još više zbirni prodajni rezultati u posljednjih pet godina, najbolji pokazatelj smjera kojim putuje Stari kontinent.

Samo u zemljama EU, plus Norveška i Švicarska, u prvih šest mjeseci ove godine prodano je pola milijuna manje osobnih automobila nego u istom razdoblju 2011.!

U prvom polugodištu ove godine prodano ih je 6,9 milijuna, a godinu ranije Europa se hvalila brojkom od 7,4 milijuna. Pad je u prosjeku 6,3 posto u odnosu na isto razdoblje protekle godine, a jednako tako loše, ako ne još i gore je i na drugim europskim tržištima – izuzevši Rusiju koja raste po stopi od 14 posto!

U srpnju su prodali više novih auta čak i od Nijemaca! Koliko je rusko tržište raslo, toliko je tursko palo, a dvostruko jače “zaronili” su u Srbiji. Naši susjedi prodali su u prvih šest mjeseci 12.020 osobnih vozila, a u usporedivom razdoblju prošle godine prodali su 16.855 vozila.

Istovremeno su zajedno s Fiatom obnovili proizvodnju u Kragujevcu i namjera im je proizvesti do kraja godine 30.000 novih “fićeka”. Očito da potencijala za njihovu prodaju u Srbiji nema.U Hrvatskoj je u istom razdoblju prodano 20.225 automobila ili 12,9 posto manje nego 2011.

Pravu istinu o stanju europskog gospodarstva posebice otkrivaju parcijalni rezultati prodaje automobila u 26 zemalja Europske Unije (bez podataka za Bugarsku).

Nije nikakvo iznenađenje da je jedan od najdrastičnijih padova prodaje auta zabilježen u Grčkoj. I dok su u prvih šest mjeseci prošle godine Grci kupili 55.160 novih auta, ove ih je godine novi auto kupilo 32.232! Pad je to od novih 41,4 posto!

Koje su zapravo dimenzije grčke krize možda najbolje otkriva podatak da se prije pet godina tamo s autima tržilo 4,5 puta bolje (140.000 vozila)! Usporedbe radi, u Hrvatskoj se rekordne 2008. u prvih šest mjeseci prodalo 44.000 novih vozila – 2,2 puta više nego 2012!

Ako je moguće razinu krize dovoditi u vezu s brojem prodanih automobila, onda su njen teret osjetili još jače u Portugalu (-41,9%), a zatim u Italiji (-20% prodanih auta), na Cipru (-19,6%), u Rumunjskoj (-16,9%), u Francuskoj (-14,4%), Sloveniji (-14%), Irskoj (-13,5%)…

Pravi realni i kontinuirani rast imaju Poljaci (+8,8%) i Česi (+6,7%), a rast je napokon zabilježen i u Mađarskoj (+20,1%). Više je to rezultat katastrofalne prošle godine.

S obzirom na broj prodanih novih auta, vitalnost su potvrdili njemačko i britansko gospodarstvo. U Njemačkoj je zabilježen rast prodaje od 0,7 posto, ali to zapravo znači da je u prvih šest mjeseci 2012. prodano 1,63 milijuna novih auta! U V. Britaniji prodano ih je 1,05 milijuna.

Suština je da je Europa na prekretnici, a geografski pandan toj najnovijoj ekonomsko-automobilističkoj podjeli su Alpe. Zanimljiva su i zapažanja koja govore u prilog tezi da se s krizom dobro nosi protestantski dio Europe, za razliku od njezina romansko-katoličkog dijela, plus Balkan.

U tim procesima ogromnu ulogu ima njemačka autoindustrija, prije svega ona okupljena u VW Grupi. Tko god ima veze s njom, izuzevši španjolski SEAT, trenutno profitira. Tako je s Češkom, Slovačkom, Švicarskom, Austrijom…

Sa stajališta autoindustrije europska je kriza zapravo lokalnog karaktera. Bez obzira na ekonomsku krizu, autoindustrija postiže sve bolje rezultate. Danas tvornice diljem svijeta godišnje proizvedu približno 56,82 milijuna novih osobnih auta. Prije 15 godina proizvodilo se 17 milijuna manje! Tko god je mislio globalno u pravilu je uspio!

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije