Koja vozila moraju imati rezervni kotač?

Prema važećem Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama, sva motorna i priključna vozila (osim L kategorije vozila, traktora i njihovih priključnih vozila, prikolica s jednom osovinom, autobusa za gradski promet, komunalnih vozila i teretnih vozila oblika karoserije – tegljač) moraju imati rezervni kotač s pripadajućom opremom.

Rezervni kotač ne trebaju imati niti ona vozila koja su opremljena nekim sigurnosnim sustavom za sigurnu vožnju s ispuhanom gumom ili ako vozilo posjeduje neko sredstvo za osposobljavanje ispuhane gume.

Riječ je o raznim gumama s tvrdom bočnicom – PAX sustav, sprejevima za privremeno osposobljavanje gume kao i kompresorima za nadopunjavanje tlaka u gumi i sl.

Međutim, ovakva sredstva za sada postoje samo za vozila M1 kategorije. Stoga gotovo sva vozila iznad 3,5 tona NDM moraju imati rezervni kotač jer neko nadomjesno sredstvo za takva vozila ne postoji.

Ukoliko na takvim vozilima postoji rezervni kotač, njegov nosač mora biti ugrađen u skladu s preporukama proizvođača vozila, mora biti dovoljno čvrst, neoštećen, a rezervni kotač na njemu mora biti dobro pričvršćen i osiguran te pod tlakom.

Izvor: cvh.hr

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije