Visoke cijene goriva i nedostatak novca mnoge vozače tjeraju na štedljivu vožnju kako bi smanjili potrošnju goriva. Mnogi zato ne pale klima-uređaj, radio i svjetla tijekom dnevne vožnje jer “poznato je” da se time strašno povećava potrošnja goriva.
Da to ne mora biti tako, uvjerio sam se tijekom nekoliko testova u kojima sam sudjelovao kao član redakcije Auto motor i sporta.
Najprije smo VW Passatom, sa samo jednim spremnikom goriva, uspjeli prevaliti 2545,8 km. Ostvarili smo potrošnju goriva od 3,08 l/100 km te time ušli u Guinnessovu knjigu rekorda.
Zatim smo s dvije Opel Astre postigli potrošnju od 3,1 l/100 km, a nedavno smo u Kiji Rio postigli potrošnju manju od tri litre.
Svi uređaji koji se napajaju električnom energijom trošila su, ali ne tako rastrošna kao što su nekoć bila. Različite strategije vožnje pokazale su nam da klima i audiouređaji te svjetla i nisu tako veliki potrošači.
Dakle, ne morate se odreći ovog “luksuza”. Mnogo je važnije obratiti pozornost na stil vožnje. To prije svega znači aktivno sudjelovati u vožnji.
Morate biti koncentrirani na vožnju jer samo tako možete u potpunosti pratiti prometnu situaciju u kojoj se nalazite, čime predviđate što će se dogoditi. To u gradskom prometu znači da pratite rad semafora te se na vrijeme pripremite na usporavanje i izbjegavanje naglih startova.
Jurnjava od semafora do semafora najlošije je što možete učiniti. A na otvorenoj cesti preporučljivo je prebacivanje u viši stupanj prijenosa pri nižim okretajima motora, ali dovoljnim da motor nesmetano radi (1800–2500 o/min).
Bitno je i što bolje se pripremiti za svladavanje uzbrdica, na kojima potrošnja može skočiti “do neba”.
S obzirom na dužinu i nagib uzbrdice, treba pronaći idealnu brzinu, kako ne biste morali nepotrebno prebacivati mjenjač u prenizak stupanj prijenosa. Vozite li cestama s velikim i dugačkim nizbrdicama, spuštajte se u brzini, bez pritiskanja papučice gasa, a ne u leru.
Bitno je sve radnje, bilo da je riječ o pritiskanju papučice gasa ili kočnice, ili okretanju volana, obaviti što nježnije jer svaki nagli pokret znači kasniju povećanu potrošnju goriva.