Kineska auto industrija svoj glas izgradila je na bezočnom kopiranju automobila poznatih proizvođača.
Iako su se kroz godine Kinezi opametili i domogli dovoljne količine novca da kupe strane brandove poput Volva i tako na legalan način dođu do tehnologije, još uvijek ima onih koji do svega dolaze kršenjem autorskih prava.
Posljednji takav primjer je Dongfengov terenac koji je očita kopija Cadillaca SRX, a Kinezi ne prezaju ni pred kopiranjem druge tehnologije.
Volkswagenov kineski partner First Automotive Works odlučio je dodatno iskoristiti partnerstvom s brandom iz Wolfsburga, pa je počeo kopirati njegove agregate i mjenjače.
Tako je novi Besturn B50 koji će osim u Kini biti prodavan i u Rusiji nedavno dobio gotovo identične kopije Volkswagenova motora i mjenjača koje Nijemci ugrađuju u Golf i Polo.
Kineski inženjeri promijenili su samo nekoliko sitnica na spomenutim komponentama i na njih stavili svoja obilježja. Prema pisanju njemačkog poslovnog magazina Handelsblatt u cijelu aferu plagiranja uvučen je sam vrh First Automotive Worksa, što nas uopće ne čudi.
Kako bi strani brandovi uopće mogli doći na kinesko tržište oni moraju sklopiti partnerstvo s nekim od domaćih brandova iz auto branše. Na taj način VW i FAW partnerstvo su sklopili prije gotovo dva desetljeća.
Na ovaj način Kinezi su si osigurali pristup svoj tehnologiji koja ulazi u kinu i na legalan način svojim brandovima omogućili dolaženje do tih tehnologija i neizravno potpomogli njihovu zlouporabu i krađu, prenosi Automotoportal.hr.