Neoriginalna “xenon” svjetla više ne prolaze na tehničkom pregledu

U posljednje vrijeme jednostavno je doći do jeftinih rasvjetnih modula koji u velikom broju slučajeva nisu homologirani, odobreni za upotrebu u cestovnom prometu (iako često “sadrže” komponente renomiranih svjetskih proizvođača). Najviše se tih modula pojavljuje kao ksenonske žarulje opremljene istim prihvatima (grlima) kao halogene žarulje H1, H3, H4, H7 i sl. ili kao LED moduli koji se pogrešno deklariraju kao svjetla za vožnju po danu (dnevna svjetla).

Glavna svjetla (kratka i duga) sastoje od više sklopova, uređaja i dijelova;

– reflektor ili konkavno zrcalo s prihvatnim mjestom za izvor svjetla (žarulja)
– izvor svjetla (halogena ili ksenon žarulja),
– uređaj za automatsko podešavanje nagiba snopa kratkog svjetla,
– električne instalacije,
– uređaja za pranje i/ili brisanje

Svaki od tih sklopova, uređaja i dijelova mora biti homologiran i sukladan s ostalima. To znači da ugradnja svjetlosnih izvora s izbojem u plinu (ksenon žarulje s adaptiranim prihvatom, grlom) u svjetla namijenjena i homologirana za upotrebu halogenih žarulja nije dopuštena, tj. vozilo treba proglasiti tehnički neispravnim.

Drugim riječima, vozila sa naknadno ugrađenim neoriginalnim i nehomologiranim ksenon setovima od 11.7.2012. godine ne mogu proći tehnički pregled, te se smatraju tehnički neispravna.

Najjednostavniji način za prepoznavanje nehomologiranog (nedozvoljenog) ksenon sustava osim propisanih homologacijskih oznaka je prema nedostatku uređaja za pranje glavnih svjetala, nepostojanju automatskog uređaja za podešavanje nagiba snopa kratkog svjetla te već prije spomenutim ksenon žaruljama s prihvatom za halogene žarulje (H1, H3, H4 ili H7) i naknadno ugrađenim balastima s ožičenjem u motornom prostoru vozila.

Jedini odobreni način naknadne ugradnje ksenon sustava je ugradnja tipno odobrenog (homologiranog) sklopa i svih potrebnih dodatnih uređaja. Ukoliko se vlasnik vozila odluči za takvu ugradnju, vozilo je potrebno uputiti na ispitivanje vozila.

Kao i kod naknadne ugradnje ksenon sustava, u slučaju naknadne ugradnje svjetala za vožnju po danu, vozilo treba proglasiti tehnički neispravnim te zahtijevati da se svjetla izgrade (ukoliko su nehomologirana) ili uputiti stranku na ispitivanje vozila (u slučaju homologiranih svjetala) gdje se prilikom ispitivanja provjeravaju uvjeti glede položaja na vozilu, električnih veza, homologacija, itd.

Izvor: cvh.hr

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije