Isplati li se kupiti rabljeni auto u Austriji?

“Srečno pot”, sve je što nam je rekao slovenski policajac na Macelju, nakon samo formalnog pogleda na naše osobne iskaznice. Više nema provjera, štambilja kojima se bilježi kada smo i gdje ušli u EU te obveznog pitanja: Kam greste? A baš smo pripremili odgovor: U Austriju, kupiti auto!

A na Kärntnerstraße, najpoznatijoj ulici za kupnju rabljenih vozila u Grazu, desetak je trgovaca rabljenim vozilima. Tu su skuplji ovlašteni dileri poput Welt auta, koji nude provjerene novije automobile, ali znatno više cijene, kao i privatne autohendlere kod kojih se mogu naći svakakvi automobili, od dobrih prilika do automobila sumnjiva stanja.

Pretražite na internetu

Svi automobili su ponuđeni na internetu, pa je zanimljiv auto moguće pronaći i preko računala. Najviše ih je na oglasnicima mobile.de i autoscout24.at, a Graz je tu u prednosti zbog relativne blizine, jer ako odete pogledati auto u 700 km udaljeni Nürnberg i ostanete razočarani, bit ćete jako ljutiti.

Ulaskom u EU smanjene su formalnosti pri unosu (uvoz je sada samo iz zemalja izvan EU) polovnjaka u Hrvatsku, a polovnim autima se smatraju oni koji su stariji od šest mjeseci i koji su prešli 6000 km.

Trošarine se plaćaju kao i za nove automobile, po vrijednosti i ispustu CO2, i ne penaliziraju se dodatno u odnosu na nove aute, kao do sada. Ali, zbog plaćanja po ispustu CO2, više se isplate novija ekološkija vozila.

Više se ne plaća ni PDV, ako auto kupujemo u EU od fizičke osobe. Ako ga kupujemo od pravne osobe, PDV se plaća u toj državi. Više nije potreban ni obrazac EUR1 koji se plaćao 50 eura, ali i dalje se smiju uvoziti auti koji zadovoljavaju eko normu Euro 3, što je u pravilu nakon 2001. godine.

No, ukupnoj računici treba pridodati i prijevoz automobila u Hrvatsku. Ako ga odlučimo dovesti sami, moramo kupiti tzv. zoll tablice koje u Austriji stoje 300 eura. Tome treba dodati i gorivo te cestarinu. Cijena je prijevoza na kamionu iz Austrije oko 300 eura pa se to možda i više isplati.

U roku od 15 dana od unosa u Hrvatsku treba se javiti Carinskoj upravi koja obračunava trošarinu prema tržišnoj cijeni automobila u Hrvatskoj, a ne prema cijeni na računu. Treba obaviti i homologaciju, odnosno provjeru sukladnosti u bilo kojoj stanici za tehnički pregled, što uz potvrdu proizvođača i biljege stoji oko 1100 kuna.

Tome treba pridodati i trošak tehničkog pregleda i osiguranja u Hrvatskoj. Sve te troškove, koji se mogu popeti i do 1000 eura, treba uzeti u obzir pri izračunu isplativosti.

– I do sada smo prodavali dosta automobila u Hrvatsku, pretežno preprodavačima, a sada se nadamo još boljoj prodaji Hrvatima, uključujući i pojedince – kaže trgovac iz autokuće Autoplanet, Adnan Mekić, porijeklom iz Zenice.

Njihova autokuća nudi automobile vraćene većinom iz leasinga. Najviše je VW-a, Audija, Opela, Renaulta…

– Sve cijene istaknute na autima u Austriji vrijede za njihovo tržište. Ovisno o modelu treba ih umanjiti za 6 do 16 posto, iznos posebnih ekoporeza i trošarina, koji vrijede samo u Austriji – kaže Mekić.

Za oko nam je zapeo trenutačno jedini VW golf u ponudi. Godište 2008., 1,9 TDI. Ima 170.000 km, malo puno, ali neto cijena za izvoz je 5500 eura. Auto je na pravnoj osobi, pa treba platiti 20% austrijskog PDV-a, pa mu je ukupna cijena 6600 eura.

Provjera prema broju šasije

– Možemo li malo spustiti cijenu? – pokušavamo iskamčiti popust.

– Na jeftinije aute možemo spustiti cijenu do 200-300 eura, ali sve ovisi o pregovaraču. Ako odmah pita za popust a nije mu bitno stanje auta, nisam baš popustljiv – kaže Mekić.

Na konkretni golf treba pridodati 300 eura za prijevoz, 150 eura za homologacijske troškove, jedan posto od tržišne cijene u Hrvatskoj po vrijednosnom kriteriju trošarina, što ispada 90 eura (za osnovicu smo uzeli 9000 eura), te 11,5% prema kriteriju CO2 jer ispušta 135 g/km, što ispada 970 eura, te još 400 eura za tehnički pregled i osiguranje u Hrvatskoj. U konačnici taj bi nas golf iz unosa stajao 8510 eura. To je znatno jeftinije od prosječne cijene na Njuškalu od oko 9500 eura.

Dakako, cijena ovisi i o stanju, održavanosti te opremi vozila

– VW i Audi imaju najbolji sustav provjere vozila. S brojem šasije može se u bilo kojoj zemlji, pa i u Hrvatskoj, u ovlaštenom servisu provjeriti da li je kilometraža vjerodostojna i je li automobil bio redovno servisiran te je li bio izvanredno popravljan, primjerice, zbog sudara. Mazda ima sličan sustav, dok je Toyote teško provjeriti – govori nam Christian Sakl, vlasnik autokuće ST-Automobile.

Vjerojatno je najveći dobitak za hrvatskog kupca što mu se ulaskom u EU otvorilo ogromno tržište s kojega može uz manje muke i uz manja davanja kupiti polovni automobil. Pogotovu to vrijedi za pojedine rabljene automobile kojih u Hrvatskoj gotovo i nema u ponudi, poput Volva C30.

– Posebno treba biti oprezan u Njemačkoj kod turskih preprodavača koji znaju i skidati kilometražu. A baš to rade kod automobila za izvoz, jer se za te radnje na automobilima za prodaju na njemačkom tržištu ide u zatvor, dok im na autima za izvoz to može i proći – kaže Sakl.

Iako je postupak individualnog uvoza sada jednostavniji, treba očekivati da će najviše profitirati autokuće koje se bave unosom auta i dobro znaju postupak te organizirano jeftinije prevoze aute. Zbog toga će njihova ponuda sada biti mnogo bogatija, a i cijene bi mogle biti povoljnije.

Ulaskom u EU olakšan i posao našim dilerima polovnih automobila

Ulaskom u EU Hrvatska je ušla u porezni sustav Europske unije a poduzetnici moraju imati svoj PDV identifikacijski broj. Jednim klikom miša na stranici Europske komisije trgovac polovnih automobila iz Austrije ili bilo koje države EU prenese obvezu plaćanja PDV-a na pravnu osobu, hrvatskog trgovca automobila, koji će, pak, porezno opterećenje prevaliti na kupca automobila u Hrvatskoj.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije