Kako se testiraju novi automobili?

Do otvaranja testne Volvove staze Hällered 1973. godine, smještene na jugozapadu Švedske, oko sat vremena vožnje od drugog najvećeg švedskog grada Göteborga, to je područje bilo posve mirno i tiho.

I danas je oko testnog poligona predivna šuma, ali više nije mirno. Pogotovo kada se unutar ovala dugog 6,3 km začuje brundanje motora i testni vozači desecima testnih Volva počnu “vaditi mast”. A to rade svakodnevno.

Šveđani stazu Hällered, gdje se isprobavaju modeli mnogo prije no što će izaći na cestu, od milja zovu “pakao za automobile”.

U samo nekoliko mjeseci automobili su isluženi kao auti stari nekoliko godina. Kako bi se testirala trajnost, u manje od godinu dana prijeđu 160.000 km. To odgovara obilaženju četiri puna kruga oko našeg planeta.

Tamo radi oko 75 vozača istreniranih za vožnju u ekstremnim uvjetima, koji godišnje na poslu prevale oko 100.000 km, a svi zajedno istroše oko 2000 guma.

Na poligonu postoji 15 različitih testnih staza. Na glavnoj stazi, tzv. ovalu, testira se maksimalna brzina, a na ostalim stazama stabilnost na cesti, komponente podvozja, zaštite protiv hrđanja, pogon na sva četiri kotača, ali i aktivni sigurnosni sustavi kao što je sustav otkrivanja pješaka s punim automatskim kočenjem.

Dakle, kao što život automobila ne počinje njegovim dolaskom na tržište, već proizvodnjom, tako ni proizvodni proces ne završava silaskom s tvorničke trake. Prije odlaska prema salonima, novi se modeli moraju dokazati u “paklu”.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije