Istraživanje pokazalo: Nisu svi prodavači rabljenih automobila u Njemačkoj pouzdani; mnoga oštećena vozila na tržište dolaze iz drugih zemalja
Mnogi pretpostavljaju da su rabljeni automobili iz Njemačke u
dobrom stanju i da nemaju skrivenih nedostataka. Međutim, kada je
srpski influencer Đorđe Aleksić s YouTube kanala
Aleksić Moto pokušao kupiti polovni BMW X6 u Düsseldorfu, otkrio
je da je automobil pretrpio ozbiljna oštećenja. Istraživanje je
otkrilo da su mnoga vozila koja se prodaju u Njemačkoj bila
oštećena u drugim zemljama, a kupci bi trebali biti oprezni kako
bi izbjegli prevare.
Kako BMW može imati dva broja šasije?
Aleksić je objavio video u kojem je objasnio kako je na
njemačkom oglasniku mobile.de našao BMW X6 koji je
odlično izgledao. Kontaktirao je prodavača, dobio broj šasije
automobila i provjerio ga na carVerticalu – jednom od mogućih
načina za provjeru povijesti automobila. Prema izvješću,
sve je izgledalo u redu i X6 je imao stvarna očitanja kilometraže
i samo manja oštećenja.
YouTuber je otputovao 2 000 km u Njemačku kako bi kupio željeni
automobil i gotovo bio prevaren: ispostavilo se da je prodavač
Aleksiću dao broj šasije drugog automobila. Kada je provjerio
pravi broj šasije automobila, izvješće o povijesti otkrilo je
ozbiljnu nesreću u prošlosti. Bilo je vidljivo da je BMW bio
oštećen u Rumunjskoj, a vlasnik je to pokušao
sakriti.
“Automobil je izgledao savršeno iznutra i izvana, ali nikada ne
možete znati koliko je dobro popravljen. Važno je uvijek
provjeriti slaže li se broj šasije na automobilu s onim iz
dokumenata. Inače možete kupiti pravi škart”, rekao je Aleksić
nakon neuspjele kupovine.
Neki automobili koji se prodaju u Njemačkoj bili su
voženi u drugim zemljama
Istraživanje koje je napravio carVertical otkrilo je kako ova
bizarna situacija u kojoj se automobil prodaje u Njemačkoj, a bio
je oštećen u drugim zemljama, nije tako neuobičajena. U 2022.
godini, na carVerticalu je provjereno 230 695 automobila čiji su
posljednji povijesni podatci registrirani u
Njemačkoj.
Što je još zanimljivije, njih 9 997 imalo je neku vrstu
aktivnosti zabilježenu u drugim zemljama. To znači da je 4,3 %
automobila prodanih u Njemačkoj možda bilo korišteno u
inozemstvu, čak i ako to njihovi prodavači “zaborave”
spomenuti.
Prema carVerticalu, 16,6 % automobila koji se prodaju u Njemačkoj
bilo je korišteno u Italiji, 12,7 % u Francuskoj i 10,6 % u
SAD-u. Iako udio automobila iz Rumunjske, odakle originalno
dolazi X6, nije visok (5,1 %), rizik i dalje postoji.
Nisu svi prodavači pouzdani
Iako njemačko tržište rabljenih automobila ima dobru reputaciju u
Europi, u potpunosti vjerovati prodavačima može dovesti do
ozbiljnih problema. Budući da je 75 % polovnih vozila u Srbiji
uvezeno iz inozemstva, često imaju vraćenu kilometražu, skrivena
oštećenja i druge nedostatke.
Prevare na tržištu rabljenih automobila češće su u istočnoj
Europi. No, kupci bi trebali poduzeti mjere opreza i kada kupuju
vozila u zapadnim zemljama. Inače je lako dobiti automobil u
lošem stanju, a zatim potrošiti mnogo novca na popravke.
“Mnogo ljudi vjeruje da iz Njemačke, Švicarske i drugih zemalja
zapadne Europe dolaze samo dobro održavani automobili. Iako su
neki kupci svjesni prevara, prilično je uobičajeno vjerovati
svemu što prodavač kaže o automobilu ako dolazi iz inozemstva”,
objašnjava Aleksić.
Provjeriti povijest automobila nije dovoljno. Budući da neki
prodavači koriste lažne brojeve šasije, kupci moraju pažljivo
provjeriti je li broj šasije koji su dobili pravi. Krivotvorenje
broja šasije je ilegalno i, ako prevarant ide do te mjere,
automobil treba izbjegavati pod svaku cijenu.