Električni automobili

SKUPLJA EKOLOGIJA Cijene struje na nekim javnim punionicama u Hrvatskoj su porasle

Korisnike električnih vozila u Hrvatskoj je s prvim danima nove 2023. dočekao pravi šok – cijena litre benzina i kWh su se gotovo izjednačili

Prijašnja cijena 5 kn/kWh odnosno 0,66 eura više nije tako niti
skupa jer je cijena jednog kWh električne energije na javnim
punionicama u Hrvatskoj skočila na čak 8,59 kuna, odnosno 1,14
eura. Cijena se odnosi na brzo punjenje snagom do 150 kW, ali je
i na punionicama koje nude snagu od 50 kW cijena identična.

Ipak, i dalje se na nekim lokacijama može pronaći povoljnija
cijena punjenja od 0,31 eura odnosno 2,44 kune, također za 50 kW
DC punjenje. Napominjemo kako se visoke cijene od 1,14 eura ne
odnose na punjače na autocestama na kojima bi cijena mogla biti
viša nego u naseljenim mjestima. Po toj smo cijeni punili
električni automobil u centru Slavonskog Broda. Na nekim se
lokacijama u gradu Zagrebu jedan kW naplaćuje 0,53 eura odnosno
4,00 kune (za AC 22 kW punjenje). Vozeći se posljednjih dana po
hrvatskim prometnicama i gradovima pronašli smo DC 50 kW punjenje
preko CCS punjača za 0,44 eura po kWh odnosno 3,32 kn. Isto
toliko je na jednom punjaču koštao kilovat preko CHAdeMo punjača.

Izuzetno je bitno provjeriti cijenu punjenje preko nekoliko
različitih mobilnih aplikacija (ako rade, odnosno ako su
funkcionalne). Vlasnici električnih vozila imaju na svojim
pametnim telefonima najmanje pet ili šest aplikacija te nekada
korištenje aplikacije davatelja usluge ne jamči da ćete proći
jeftinije. Postoje aplikacije poput Plugsurfing uz koje možete
puniti vozilo na različitim punionicama.

Istovremeno, dok se cijena jednog kilovata približava cijeni
litre benzina postavlja se pitanje isplativosti punjenja na
javnim punionicama odnosno putovanja van mjesta boravišta s
električnim vozilom. Uzmemo li u obzir prosječnu potrošnju od 15
kWh struje i 7 litara kod termičkih motora dolazimo do sljedećih
rezultata.

Vožnja dionice od 100 kilometara na benzin će vas koštati 9,31
eura odnosno 70,15 kuna, na dizel 10,29 eura odnosno 77,53 kuna.
Napunite li bateriju kod kuće, uz cijenu noćne tarife od oko 0,08
eura (oko 0,60 kn) po kWh, prijeđenih 100 kilometara koštat će
samo 9 kuna odnosno 1,19 eura. Punjenje na javnom punjaču s
cijenom kilovata od 4 kune (0,53 eura) u konačnici će koštati 60
kn (7,96 eura). Dopadne li vas punjač s cijenom od 8,59 kn (1,14
eura) u tom ćete slučaju za 100 prijeđenih kilometara platiti
128,85 kn (17,10 eura), piše portal revijahak.hr.

Treba napomenuti kako većina vlasnika električnih vozila bateriju
puni kod kuće ili na poslu te punjenje na javnim punjačima
koristi samo kao rijetku alternativu, što se već neko vrijeme
može vidjeti po cijeloj Hrvatskoj – punionice su prazne i
zasigurno trenutna situacija s cijenama punjenja ne odgovara
nikome. Rješenje su pretplatnički modeli poput aplikacije Elli
koja za 7,99 eura mjesečno (60,20 kuna) omogućuje punjenje po
povlaštenoj cijeni kWh od 0,64 eura (na DC punjačima) odnosno
0,50 eura na AC punjačima dok je na Ionity punjačima cijena 0,79
€ / kWh. Pretplata s cijenom od 14,99 eura cijene kilovat sata
još više snižava. U Hrvatskoj bi HEP i drugi operatori električne
energije mogli ponuditi kombiniranu pretplatu koja uključuje
trošenje struje kod kuće i na javnim punjačima.

Svaki mjesec plaćamo mjesečnu naknadu za minute i gigabajte
telekomunikacijskim operatorima. Provjerite koliko košta minuta
razgovora ako nemate pretplatu odnosno paket pri korištenju
bonova. Razmjer cijena je nevjerojatan. Recimo, za tarifu od 60
kuna ćete dobiti 3000 minuta mjesečno, ali ako nemate aktiviranu
tarifu tada će vas tih 3000 minuta koštati najmanje 3000 kuna.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije