Danas je borba za svaki decilitar goriva i gram CO2 uzela primat u autoindustriji. Više se ne biraju sredstva kako bi se došlo do ekoloških bonusa. Zanimljivo je da je guma odgovorna za čak 20 posto potrošnje automobila. I kada treba rezati, onda se reže i na gumama. Situacija je jednostavna: što guma bolje drži i “lijepi se” za asfalt, to je potrošnja veća. Dakle, smanjite prianjanje i uštedite gorivo, piše Autoklub.hr.
Tako ekološke gume troše manje goriva i pridonose čišćem ispuhu, ali je li to nauštrb sigurnosti? Mjerenja su pokazala da eko gume definitivno pridonose lošijem kočenju automobila. Kada je sve čisto, odnosno u normalnom prometu, tih nekoliko metara vjerojatno ne igra presudnu ulogu, ali u slučaju opasnosti situacija se bitno mijenja.
Primjerice, dok Audi A4 opremljen sportskim gumama već stoji (kočenje pri brzini od 130 km/h), pokraj njega se brzinom od 40 km/h još uvijek vozi isti automobil opremljen eko gumama. To bi konkretno moglo značiti sudar pri 40 km/h, koji nije nimalo bezazlen. Da ne govorimo o eventualnom udaru u pješaka gdje je svaki kilometar itekako važan.
Apsolutno sve ekološke gume koje su testirane, pokazale su slabije rezultate od klasičnih pneumatika. A sve se češće upravo pri kupnji novih automobila proizvođači odlučuju za eko gume. Od malih gradskih vozila koja zbog štedljivih motora u startu malo troše, a s eko gumama se pretvaraju u rekordere štedljivosti, do hibrida koji dobiju pokoji decilitar – svi koriste eko gume.
Sam Continental priznao je da ekološke gume slabije koče i slabije drže cestu. Razlika je osobito izražena na mokrom kolniku gdje je prianjanje slabije. Tada problem može biti i nešto jači zavoj u kojemu eko guma definitivno ne može pružiti sigurnost kakvu pruža klasični pneumatik.
Iako je ekologija važna, po našem se mišljenju u ovom slučaju otišlo korak predaleko. Zapravo, vratili smo se unatrag kada je sigurnost u pitanju, a to nije dobro. Kupcima novih automobila samo možemo savjetovati da se unaprijed raspitaju koje gume ima njihov ljubimac i ako je moguće, neka ipak izaberu klasičnu “obuću”. Možda će vas to stajati koji decilitar, ali u ključnim trenucima klasična guma može vam sačuvati glavu.