Savjeti

BITNIJE NEGO STE MISLILI Ovo je optimalna količina goriva u spremniku automobila

Ako vozite s relativno praznim spremnikom, pumpa za gorivo počet će skupljati prljavštinu na dnu spremnika, a onda slijede problemi

Danas je natočiti pun spremnik vozila sve veći izazov zbog
visokih cijena goriva, pa ne čudi da sve češće jednostavno
dolijevamo 10, 20 eura do idućeg tankanja. Uglavnom, obično
se puni do vrha prije kakvog duljeg puta. Međutim, takva praksa
nije dobra, zna to većina iskusnijih vozača, jer imati više
goriva u spremniku vašeg automobila zapravo je bitnije nego što
mislite, i ne tiče se samo problema sa spremnikom, već i
generalnog funkcioniranja vašeg automobila. Pritom, što je
automobil stariji to je taj problem veći zbog potrošenosti i
osjetljivosti brojnih komponenti, a vožnja većinu vremena “na
rezervi” ili “blizu lampice” nije preporučljiva praksa. Zato je
za početak je bitno shvatiti kako funkcionira veza spremnik
za gorivo – motor.

Naime, spremnik goriva uključuje i pumpu koja je povezana sa
sustavom paljenja. Pumpa se grije dok radi, a kada je
“potopljena” u gorivo u spremniku, ono na nju djeluje kao
rashladno sredstvo kako bi pregrijavanje bilo što manje. Ako u
“tanku” imati manje od četvrtine goriva, pumpa će se jako grijati
i posredno otkazati prije svog “roka”. Štoviše, vožnja s
većinom praznim spremnikom goriva stvara kondenzaciju na
unutarnjim stijenkama spremnika. Ta pojava razrjeđuje gorivo i
uzrokuje hrđu. To dalje dovodi i do drugih problema. Ako se
vozite s relativno praznim spremnokom “blizu rezerve”, pumpa za
gorivo počet će skupljati sve nečistoće s dna spremnika. To
uključuje sediment od prljavog goriva i kondenzaciju iz spremnika
što može oštetiti pumpu za gorivo, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Zato sve dok imate najmanje četvrtinu rezervoara stvari
funkcioniraju dobro. Filter se ne zagrijava, motor ne radi tako
teško, a oboje pomaže za veću kilometražu. Ako četvrtinu vašeg
rezervoara držite punim, produžit ćete vijek trajanja komponenti
sustava goriva. Možda je vrijeme da prekinete s navikom
korištenja posljednje kapi goriva kako biste se prisilili na novo
dolijevanje.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije