OPREZ U PROMETU

Od danas vrijedi važna obavijest za vozače, a zbog toga je uskoro moguće i poskupljenje registracija

Danas prestaje važiti polica za štete od naleta na divljač!

Štete vozačima koji nalete na divljač od danas,1. lipnja, nisu
pokrivene policom osiguranja. Razlog je istek police koju je s
Eurohercom na godinu dana zaključilo Ministarstvo poljoprivrede
kroz tzv. “ugovor o osiguranju od građanskopravne izvanugovorne
odgovornosti prema trećim osobama svih lovoovlaštenika u
Hrvatskoj”.

Početkom godine Ministarstvo poljoprivrede raspisalo je natječaj
za novi ugovor o toj jedinstvenoj polici, međutim, na natječaj
nije stigla nijedna valjana ponuda, piše Poslovni dnevnik.

Zaprimljena je, točnije, samo ponuda HOK Osiguranja,
koje je, međutim, ponudilo osjetno višu cijenu i k tomu bez
valjanog jamstva. Vrijednost ponuđenog posla Ministarstvo je
procijenilo na 40 milijuna kuna, dok je ponuda iznosila 57
milijuna uvećano za PDV. Natječaj je stoga poništen.

No, činjenica da se nitko nije javio i da je stigla ponuda kakva
je zaprimljena sve govori, kažu osiguravatelji, objašnjavajući
kako je za njih taj posao zapravo neisplativ. Premda se prije
nekoliko godina jedinstvena polica činila dobrim modelom, problem
broja divljači koji iz godine u godinu raste, a time i štete,
rezultiraju neisplativosti i brojnim sporovima u koje
ulaze.

Taj je model uveden nakon dugogodišnje loše prakse prema kojoj su
za nalet na divljač odgovarala pojedinačna lovačka
društva prema mjestu gdje se dogodilo nalijetanje na
divljač, a što, kako se tada objašnjavalo, nije bilo dobro ni za
vozače, jer su oni teško naplaćivali nastalu štetu, a nije bilo
dobro ni za lovačka društva koja su zbog odšteta
ulazila u financijske teškoće.

Od 2018. kao rješenje uveden je model jedinstvene police, no sada
je ponovno na pragu promišljanje novog modela. Prijeloman za
to bit će ishod novog, ponovljenog natječaja za policu
osiguranja od šteta od divljači, koje je Ministarstvo
poljoprivrede raspisalo jučer, ponudivši i nešto viši iznos, 50
milijuna kuna.

Međutim, iz redova osiguravatelja i dalje su skeptični te
tvrde, osim ako se osjetno ne podigne ponuda, da treba tražiti
drugi model za pokrivanje tih šteta. U Ministarstvu poljoprivrede
ne kriju da im je u ovom trenutku najvažnije utvrditi rješenje za
slučajeve šteta koji će nastati u vremenu dok se ne provede novi
natječaj.

Rok za prikupljanje ponuda je 13. lipnja, a u Ministarstvu kažu
da već razgovaraju s Hrvatskim lovačkim savezom o mogućim
rješenjima. Izostanak interesa osiguravatelja u Ministarstvu nisu
željeli komentirati, a u odgovoru na naš upit uzvratili su da
samo mogu potvrditi rastući broj i iznos likvidiranih šteta. Od
2018. do 2021. za financiranje te police osiguranja dodijeljeno
je 108,9 milijuna kuna, a iznos je pritom iz godinu u godinu
bilježio rast.

Iz natječajne dokumentacije vidljivo je i da snažno raste
broj prijavljenih, kao i likvidiranih šteta, kao i ukupni
financijski iznosi. Primjerice, 2018. prijavljeno je bilo
1647, a lani 4883, a broj likvidiranih šteta povećan je s 1213 na
2545 u istom razdoblju, dok je ukupan iznos likvidiranih šteta i
pričuva povećan sa 17 milijuna kuna u 2018. na više od 46
milijuna u 2021., odnosno u četiri godine ukupno 133,7 milijuna
kuna.

Ministarstvo poljoprivrede s druge strane sve je više angažirano
i na osiguravanju poljoprivrednih usjeva od šteta koju nanosi
divljač, pa, među ostalim, za njih već drugu godinu sufinancira i
premije police osiguranja. No, problem prometa i divljači, ne
bude li uspjeha s osiguravateljima, po svemu sudeći naći će se
ponovno na dnevnom redu između nadležnih ministarstava i lovačkih
društava.

I iz samog Ministarstva poljoprivrede, na upit kako ovakve
slučajeve rješavaju u drugim zemljama EU, odgovaraju da samo u
dvije zemlje, među kojima je i Hrvatska, za štetu od divljači
odgovara lovoovlaštenik, dok najveći broj članica dijeli pravo i
praksu po kojoj vozač odgovara za štetu od divljači na
vozilu, a lovoovlaštenici za štetu na poljoprivredi.

Iz više izvora čuje se tako da bi moguća rješenja mogla biti
tražena i kroz uvođenje posebne obvezne police osiguravanja za
vozila ili nove naknade koju bi se ugradilo u trošak koji se
plaća prilikom godišnje registracije auta, iz koje bi se osigurao
fond za pokrivanje šteta od divljači.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije