STO KUNA PO TANKU

TOČITE OBIČNO ILI PREMIUM GORIVO? Jeftinija varijanta je bolja za većinu vozača

Na prosječnih 12.000 prijeđenih kilometara godišnje, ušteda iznosi oko 1500 kuna

Dok cijene goriva divljaju i probijaju sve psihološke granice,
većina vozača u Hrvatskoj ne razmišlja o kvaliteti natočenog
goriva. Umjesto kvalitetnog goriva koje povećava trajnost i
izdržljivost vitalnih dijelova motora, aktualna vozačka realnost
je borba za svaki dodatni kilometar. No, pored ‘pištolja’ za
standardno gorivo, na svakoj domaćoj benzinskoj postaji stoji i
pištolj za premium gorivo. Pod nazivima Premium, Class
Plus, BS, QMax i Ecto, u Hrvatskoj se prodaju visokokvalitetna
goriva sa samo jednim nedostatkom. Trenutno se litra
kvalitetnijeg Eurosupera 95 plaća oko kunu, a
litra Eurodizela čak kunu i pol više od običnog. Dakle,
na pun tank od 50 litara, za premium gorivo platit ćete 70
kuna više, a na rezervoaru od 70 litara, gotovo sto
kuna!

Logično pitanje glasi: Isplati li se?
Ako vozite skuplji novi auto i raspolažete s viškom novaca
računica isplativosti postoji, no ako vozite rabljeni auto i
važna vam je svaka kuna, isplativost postaje upitna.

Krenimo od prve, idealne varijante. Činjenica je da su premium
goriva bolja, učinkovitija i produljuju radni vijek motora. Uz
to, sadrže aditive koji uklanjanju naslage nastale prilikom
procesa izgaranja te povećavaju mazivost i zaštitu od korozije.
Također, otpornija su na niske temperature i osiguravaju
bezbrižno paljenje i neometan rad motora zimi. Dugoročno, premium
goriva su pametan izbor, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Što se tiče druge varijante, ako spadate među vozače koji toče
‘obično’ gorivo, nemate razloga za brigu, dapače. Sva goriva na
renomiranim benzinskim postajama u Hrvatskoj su vrlo kvalitetna,
lišena svih neželjenih sastojaka i nečistoća. Razlike u odnosu na
premium goriva su zanemariva. Pritom je važno napomenuti da
premium gorivo ne pruža nikakvu dodatnu snagu ili veći doseg. I
tu dolazimo do ključnog dijela. S prosječnom potrošnjom od osam
litara, na prijeđenih 12.000 kilometara, godišnja ušteda vozača
koji toči obično gorivo iznosi oko 1500 kuna. To znači da čak i
ako dođe do kvara na vašem motoru, razlika u cijeni koju ste
godinama plaćali za jeftinije gorivo trebala bi pokriti štetu. Da
ne bude zabune, svim vozačima preporučamo premium gorivo, no ako
vas svaki posjet benzinskoj postaji baca u rebalans kućnog
proračuna, odluka o vrsti goriva ne bi trebala biti teška.

Što su aditivi?
Točan kemijski sastav aditiva (dodataka) naftne kompanije drže u
tajnosti, no zna se koje su im uloge. Aditivi sprečavaju
nastajanje naslaga na kanalima za dovod goriva i na brizgalicama,
odnosno pomažu u njihovom uklanjanju. Njima se smanjuje pjenjenje
goriva, a uloga im je da zadrže viskozitet i ostala mehanička
svojstva goriva, što je moguće konstantnijima u što širem
temperaturnom rasponu.

Gorivo višeg oktana ne znači bolju
kvalitetu

Većini je pojam oktanskog broja dobro poznat, no mali broj zna
pozadinu naziva. Otklonimo odmah jednu zabludu: gorivo višeg
oktanskog broja nije nužno bolje i čistije od onog s nižim – može
biti i obratno. Naime, oktanski broj označava otpornost goriva,
konkretno benzina, samozapaljenju, a kao analogija uzima se udio
izo-oktana, kao ugljikovodika s malom sklonošću samozapaljenju, u
smjesi s heptanom. To znači da 100-oktanski benzin ima jednaku
otpornost samozapaljenju kao čisti 100-postotni oktan. Viši
oktanski broj preporučuje se za benzince s prednabijanjem (npr.
turbo) i one s visokim omjerom kompresije, no većina motora bez
ikakve opasnosti radi i s 95 oktana.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije