Savjeti

POSLJEDICE VOŽNJE ‘NA REZERVI’ Koja je optimalna količina goriva u spremniku najbolja za ‘zdravlje’ vozila?

Ako vozite s relativno praznim spremnikom, pumpa za gorivo počet će skupljati prljavštinu na dnu spremnika, a onda slijede problemi

Danas je natočiti pun spremnik vozila sve veći izazov zbog
divljanja cijena goriva, pa ne čudi da sve češće jednostavno
dolijevamo ponekad po sto kuna do idućeg tankanja. Isto
tako, ponekad je riječ samo nedostatku vremena ili našoj komociji
za (ne) punjenje punog spremnika, i obično se puni do vrha prije
kakvog duljeg puta. Međutim, takva praksa nije dobra, zna to
većina iskusnijih vozača, jer imati više goriva u spremnku vašeg
automobila zapravo je bitnije nego što mislite, i ne tiče se samo
problema sa spremnikom, već i generalnog ‘zdravlja’ vašeg
automobila. Pritom, što je automobil stariji to je taj problem
veći zbog potrošenosti i osjetljivosti komponenti. Jednostavno,
vožnja većinu vremena ‘na rezervi’ ili ‘blizu
lampice’ nije najbolja praksa.

Zato je za početak je bitno shvatiti kako funkcionira veza
spremnik za gorivo – motor. Naime, spremnik goriva uključuje i
pumpu koja je povezana sa sustavom paljenja. Pumpa se grije dok
radi, a kada je ‘potopljena’ u gorivo u spremniku, ono na
nju djeluje kao rashladno sredstvo kako bi pregrijavanje bilo što
manje. Ako u ‘tanku’ imati manje od četvrtine goriva, pumpa
će se jako grijati i posredno otkazati prije svog ‘roka’.

Štoviše, vožnja s većinom praznim spremnikom goriva stvara
kondenzaciju na unutarnjim stijenkama spremnika. Ta pojava
razrjeđuje gorivo i uzrokuje hrđu. To dalje dovodi i do drugih
problema. Ako se vozite s relativno praznim rezervoarom, pumpa za
gorivo počet će skupljati sve nečistoće s dna spremnika. To
uključuje sediment od prljavog goriva i kondenzaciju iz spremnika
što može može oštetiti pumpu za gorivo.

Zato sve dok imate najmanje četvrtinu rezervoara stvari
funkcioniraju kako treba. Filter se ne zagrijava, motor ne radi
tako teško, a oboje pomaže za veću kilometražu. Ako četvrtinu
vašeg rezervoara držite punim, produžit ćete vijek trajanja
komponenti sustava goriva. Možda je vrijeme da prekinete s
navikom korištenja posljednje kapi goriva kako biste se prisilili
na dolijevanje, savjetuje portal jutarnji.hr/autoklub.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije