Istraživanje

SKLONOST POŽARIMA Koja su vozila u većoj opasnosti, električni automobili, hibridi ili benzinci?

Najviše problema s požarima imaju hibridi, a najmanje električni automobili

S vremena na vrijeme vidjeli smo vijesti o proizvođačima koji
povlače određene elektrificirane modele zbog opasnosti od požara
u baterijama. Možda je najozloglašeniji slučaj Chevrolet Bolta
EV, koji je General Motors koštao stotine milijuna, ali nije
jedini: Ford Kuga plug-in hibrid, Hyundai Kona ili BMW plug-in
hibridi morali su biti opozvani zbog opasnosti od požara. Može li
se reći da su požari rizik koji treba uzeti u obzir u električnom
automobilu?

Vjerojatnost je mala, ali postoji. Međutim, postoje podaci
koji pokazuju da je rizik od požara u električnom automobilu puno
manji nego u benzinskim vozilima, prema studiji koja je prikupila
podatke od Nacionalnog odbora za sigurnost u prometu Sjedinjenih
Američkih Država, Ureda za statistiku u prometu SAD-a i podaci iz
poziva na reviziju od strane američke vlade, piše portal revijahak.hr.

Prema podacima prikupljenim u studiji, u Sjedinjenim Državama su
2020. godine prijavljena 52 požara na električnim automobilima,
što je 25 požara na svakih 100.000 prodanih električnih
automobila. Međutim, bilo je 199.533 požara u benzinskim
automobilima, što je ekvivalentno 1530 požara na svakih 100.000
prodanih automobila. Studija ističe da su požari u električnim
vozilima puno rjeđi nego u benzinskim: prema podacima koje je
prikupio AutoInsuranceEZ, vjerojatnost da će se benzinski
automobili zapaliti je deset puta od električnih automobila.
Brojka je slična onoj koju je prije nekog vremena objavio Tesla,
uvjeravajući da je 11 puta veća vjerojatnost da će se požar
dogoditi u automobilu na benzin nego u električnom.

Međutim, najvjerojatnije od požara stradati hibridni automobili.
U automobilima ove vrste zabilježen je 16.051 požar, što je
ekvivalentno 3474 požara na svakih 100.000 prodanih hibridnih
automobila u SAD-u. Udio je puno veći od benzinskih i električnih
automobila, što je s druge strane logično, uzimajući u obzir da
hibridi imaju dva glavna zapaljiva elementa: gorivo i baterije.

Ono što je sigurno je da je požar u električnom automobilu obično
puno teže ugasiti zbog same kemije baterija jer može uzrokovati
samozapaljenje ćelija, ekstremno visoke temperature i mogućnost
naknadnog zapaljenja koji zahtijevaju posebnu intervenciju
vatrogasaca.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije