Tržište guma

POSLJEDICE PANDEMIJE Gume do 15 posto skuplje nego lani, a prijeti i nestašica

Zbog manjka sirovine i privremene obustave poslovanja pojedinih tvornica na tržištu je nikad manja količina guma pa bismo se u sredini ili krajem sezone mogli suočiti s njihovom nestašicom

Ljetne gume mi na kiši ne drže najbolje, a rano je još za
zimske… Tako ovih dana razmišljaju mnogi vozači, no,
razmišljaju pogrešno. I to ne (samo) zbog kiše jer ljetne bi
gume, generalno gledajući, zbog dizajna svojeg gaznog sloja
trebale dobro ‘tjerati vodu’. Naravno, ovisi o samoj gumi jer
neke na mokroj podlozi daju svoj maksimum, a druge upravo tu
padaju. Osim nestabilog vremena, listopad karakteriziraju i
velike temperaturne razlike. Jutarnja je temperatura ispod 10
stupnjeva, dnevna često iznad 25 Celzija. Asfalt više nije vruć,
ali na kolnicima je sve više otpalog lišća, kiše su češće,
pojavljuje se jutarnja rosulja, a krajem mjeseca ponegdje bude i
mraza.

– Sve to utječe na sam sastav gume, tlak i tvrdoću i performanse.
Ljetne gume imaju tvrđu smjesu s plićim gaznim slojem i kao takve
slabije se prilagođavaju nadolazećim zimskim uvjetima na cesti –
pojasnio je Željko Kalečak, vlasnik i direktor
tvrtke Vulkal, te naglašava da je problem što ljudi i dalje
smatraju da se zimske gume trebaju montirati 15. studenog, no od
tog datuma nadalje zimska oprema je obvezna te gume već moraju
biti postavljene na vozilo. Dodatna je prednost zamjene
pneumatika tijekom listopada i manja gužva u vulkankizerskim
radionicama. Naime, na početku svake sezone svjedočimo redovima
vozača koji čekaju na zamjenu guma. Raniji odlazak vulkanizeru
savjetuje se i onima koji trebaju nove gume jer bismo se ubrzo
mogli suočiti s nestašicom.

– Na tržištu se trenutačno nalazi nikad manja količina guma,
ponajprije zbog manjka sirovine i privremene obustave poslovanja
pojedinih tvornica u tijeku pandemije te zbog značajno povećanog
interesa za europske brendove (slijedom otežanog i skupog
transporta iz Kine te posljedično smanjenja kineske
konkurencije). Lako se može dogoditi da će guma u sredini ili
krajem sezone nedostajati – kaže Ž. Kalečak. Napominje da trgovci
i vulkanizeri gume za narednu sezonu naručuju u prethodnoj.

– Pandemija je značajno utjecala i na proizvodnju guma te
uzrokovala milijunski manjak u određenim dimenzijama koji se
kompenzira količinama proizvedenim u prethodnim godinama. No,
unatoč tome, zahvaljujući odličnoj organizaciji, ovog su trenutka
naša skladišta popunjena s 30% pneumatika proizvedenih tijekom
2021. te 70% guma proizvedenih u 2020. godini – kaže. No, cijene
nisu ostale iste. Ove godine zabilježen je periodičan porast
cijena pneumatika.

– Zbog cjelokupne situacije na tržištu i povećanja cijena u
gotovo svim gospodarskim sektorima, prvo povećanje imali smo
početkom godine, u siječnju, nakon kojeg je uslijedilo ono u
ožujku te nedavno, ono u listopadu. Cijene guma od lani su rasle
za 10-15 posto, a ako ne dođe do normalizacije tržišta, možemo
očekivati i daljnji rast – upozorava Željko Kalečak.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije