Servis vozila

ZUPČASTI REMEN Ako pukne ili preskoči, u najgorim slučajevima može se potpuno uništiti motor vozila

Veliki servis - kako se obično naziva zamjena seta zupčastog remena - vrlo je važan i u pravilu se mora obaviti nakon 90.000 do 120.000 prijeđenih kilometara ili nakon pet do sedam godina korištenja automobila

Zupčasti remen pokreće razvodni mehanizam, odnosno povezuje
radilicu (koljenasto vratilo) i bregastu osovinu motora, ali
služi i za pokretanje drugih dijelova motora kao što su pumpa
vode, pumpa ulja, balansirajuće vratilo i razvodnik paljenja. Ako
zupčasti remen pukne ili preskoči dolazi do sudaranja klipova i
ventila. Tada obično stradaju samo ventili, ali u nekim
slučajevima može doći i do oštećenja klipova i klipnjača te
bregastog vratila, a kod visokih okretaja može dovesti do većeg
kvara motora što rezultira velikim troškovima. Stoga ga je
potrebno zamijeniti kada dođe vrijeme za to, sukladno uputstvu u
servisnoj knjižici.

Izmjena zupčastog remena mora se obaviti kod stručnog majstora,
najbolje u ovlaštenom servisu ili kod pouzdanog mehaničara jer je
vrlo bitno da se izmjenom seta zupčastog remena ne poremeti faza
otvaranja i zatvaranja ventila. Ako do toga dođe može se dogoditi
sudar klipova i ventila te opet veliki kvar motora. Velike
razlike kod promjene zupčastog remena između benzinaca i dizelaša
nema. I kod jednih i kod drugih pri promjeni treba promijeniti
cijeli set u koji u pravilu spadaju sam zupčasti remen, tračni
(kanalni) remen, klizači (vodilice), natezači (špraneri), a
najčešće uz to treba mijenjati i vodenu pumpu. Neki automobili
nemaju zupčasti remen nego umjesto njega razvodni lanac, koji se
nakon određenog broja kilometara zateže, a obično se mijenja tek
nakon velikog broja kilometara.

Remen je tiši od lanca

Ali, i ako imate lanac nakon određenog broja kilometara morate
mijenjati tračni remen, vodilice, španer, vodenu pumpu…
Prednost zupčastog remena je što je tiši, ne treba ga održavati,
a i jeftiniji je, dok je prednost razvodnog lanca što se čuje
kada se treba servisirati ili mijenjati pa teže može doći do
većeg oštećenja motora. Međutim, troškovi promjene – kada do nje
dođe – su veći nego kod automobila s razvodnim lancem.

Ne štedite pri kupnji rabljenog automobila, zamijenite
zupčasti remen na vrijeme

Jedno od najčešćih pitanja pri kupnji rabljenog automobila jest
upravo je li promijenjen zupčasti remen. Mnogi automobili se i
prodaju baš kada treba napraviti veliki servis i izmjeniti set
zupčastog remena, što redovito prodavatelj ostavlja novom
vlasniku. Stoga, ako kupujete rabljeni automobil na kojem bi
prema broju prijeđenih kilometara ili godina korištenja
automobila trebalo zamijeniti zupčasti remen, nemojte to
izbjegavati i voziti se riskirajući veći kvar, već veliki servis
uračunajte u trošak kupnje auta, a ako možete probajte spustiti
cijenu bar za dio troškova tog servisa. Dakako, nemojte štedjeti
ni na drugim vitalnim dijelovima koje treba zamijeniti,
primjerice, na kočionom sustavu.

Fordov Ecoboost prvi koristi zupčasti remen s
podmazivanjem

Za pogon bregastog vratila u nekim se motorima koristi zupčasti
remen, a u nekima lanac. Lanac je glasniji i treba ga održavati,
a zupčasti remen treba redovito mijenjati jer ako dođe u kontakt
s uljem može preskočiti. To pak može u krajnjem slučaju dovesti
do velikih i skupih posljedica. A upravo je Ford u 1-litrenom
trocilindarskom Ecoboost turbobenzincu, koji je tri godine
zaredom proglašavan najboljim, prvi predstavio zupčasti remen s
podmazivanjem koji pliva u ulju. Upravo ono što se donedavno
smatralo nemogućim. Time se smanjuje trošenje i buka, a remen se
brže zagrijava na radnu temperaturu. Ulje ga ujedno hladi. 
 

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije