VITALNI DIJELOVI

PRIPREMA VOZILA ZA HLADNIJE DANE Ovi nedostaci stvaraju najveće probleme vozačima

Uz česte kiše, manjak danjeg svjetla te općenito zahtjevnije uvjete za vožnju i naoko manji nedostaci mogu zagorčati život vozaču

Ljetni mjeseci, poznato je, razdoblje su u kojemu vozači
prevaljuju najviše kilometara tijekom godine. Sezona je to
godišnjih odmora, a tada se i oni inače neskloni maratonskim
vožnjama odlučuju na dalja putovanja. Upravo zato baš tada često
dolazi do ‘zamora materijala’, pa je početkom jeseni pametno
napraviti kontrolni servisni pregled i provjeriti stanje
najvažnijih dijelova automobila – kočnica, ovjesa, motora, guma…

Čak i ako autu uskoro ne predstoji odlazak na tehnički pregled. U
hladnijem dijelu godine, naime, česte su kiše, poledica i magla,
manje je danjeg svjetla i uvjeti na cesti su općenito zahtjevniji
za vožnju, čime i naoko manji tehnički nedostaci mogu
predstavljati ozbiljnu sigurnosnu ugrozu. Možda najbolji primjer
za to su metlice brisača. Na prvu se njihova dotrajalost i
slabija učinkovitost mogu učiniti manje važnima, no krene li
iznenada jači pljusak vozač zbog njih može previdjeti druga
vozila. Ili čak pješake. S druge strane, niz je nedostataka
učestalih pojavom hladnijeg vremena koji nužno ne utječu na
sigurnost, ali mogu ozbiljno zagorčati život vozaču. Primjerice,
neispravan akumulator.

Pri nižim temperaturama izdržljivost akumulatora drastično pada,
pa se vlasnicima onih starijih od pet godina može dogoditi da u
jednom trenutku više ne mogu pokrenuti vozilo. Često do toga
dođe, znaju iskusniji vozači, u najgorem trenutku. Također, jedna
od stvari koju svakako treba provjeriti nakon ljeta jest i
gustoća rashladne tekućine, posebice kad ona nije mijenjana duže
od tri godine. Neadekvatna razina otpornosti tekućine na niske
temperature može dovesti do velikih i skupih oštećenja motora, a
dobro je znati i da se njezin manjak smatra većim nedostatkom i
vodi u pad na tehničkom pregledu, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Pet vitalnih dijelova na koje treba obratiti
pažnju

Kočnice
Vlagu, sol i prašinu teško je izbjeći na cestama, a sve to loše
utječe na kočnice. Da bi se sanirao nedovoljan rad parkirne
kočnice često je potrebno tek očistiti stražnje bubnjeve.
Dolaskom zime i bljuzge situacija se inače samo pogoršava, kao i
u slučaju korozije na diskovima.

Svjetla
Današnji plastični farovi mehanički se oštećuju pri susretu s
kamenčićima i prljavštinom koje dižu automobili s ceste i s
vremenom postaju hrapavi i puni rupica. Hrapava površina
nepravilno raspršuje svjetlo, a prljavština poput filtra
prigušuje svjetlo i do 80 posto. Rješenje? Poliranje…

Ispuh
Propusnost ispušnog lonca je uz loše stanje motora jedan od
glavnih razloga pada na eko testu. Dotrajalost, pa čak i sitna
mehanička oštećenja do kojih zna doći tijekom ljeta, u zimskom
razdoblju mogu stvoriti problem jer je tada ispušni sustav ionako
izložen znatnijem propadanju.

Gume
Zbog trenja s podlogom dolazi do prirodnog trošenja materijala,
odnosno istrošenosti gume, što uzrokuje produženi zaustavni put
tijekom kočenja. Prema zakonu ljetna guma u zimskom razdoblju
mora imati najmanju dubinu profila od 4 mm, no bolji potez je
koristiti kvalitetne zimske gume.

Ovjes
Slabo održavane ceste i česti prelasci preko visokih uspornika
loše utječu na stanje ovjesa. Prije dolaska zime dobro je stoga
provjeriti geometriju kotača, ali i stanje amortizera. Dublja
ulegnuća, tragovi hrđe na klipnjači ili oštećenja gumenih
ležajeva signal su za zamjenu.

Sadržaj omogućio CVH

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije