Ukidanje povrata dijela pretporeza prilikom kupnje automobila te povećanje PDV-a na 25 posto izazvali su nezabilježenu potražnju u domaćim prodajnim salonima. Budući da broj registriranih automobila u veljači ne može biti mjerilo za stvarni interes jer to mogu biti automobili kupljeni prije nekoliko mjeseci, provjerili smo koliko je ugovora o kupnji uistinu potpisano u prošlom mjesecu, piše Autoklub.hr.
Kao što su svi predviđali, kratkoročni efekt je postignut, a potražnja za novim i rabljenim automobilima u većini je slučajeva bila za 40-50 posto veća u usporedbi s identičnim razdobljem prošle godine. Također, pojedini zastupnici proteklih su desetak dana imali i dvostruko veći broj ugovora o kupnji nego u cijelom prošlom mjesecu.
Budući da PDV nije drastično poskupio automobile, pravi lovci na automobile posljednjih su dana bile pravne osobe kojima je država dala rok do 1. ožujka da kupe vozilo na tvrtku ako žele uštedjeti. Tako se u posljednjih desetak dana, posebno među premium brendovima, pojavila apsurdna situacija da postoji prevelik interes u odnosu na količinu automobila s trenutačno raspoloživih zaliha.
Premda se točne brojke još zbrajaju, napravili smo usporedbu prodaje u postocima kako bismo barem djelomično prenijeli situaciju s domaćeg tržišta u veljači. Stopostotno povećanje prodaje u odnosu na veljaču prošle godine zabilježeno je u BMW-u, dok je prodaja automobila u PZ Autu u posljednjem tjednu veljače također narasla također za sto posto. Neobičan slučaj je i Autocommerce koji je u samo sedam dana prodao 14 primjeraka Jeep Grand Cherokeeja, čime je ovaj terenac postao traženiji model od, primjerice, Fiata Punta.
Ovakav rast prodaje svi su predviđali i očekivali, no sada nažalost slijedi drugi, pesimističniji dio predviđanja. Ukidanje povrata dijela pretporeza i rast PDV-a izazvat će isključivo negativne posljedice, a ako se ne dogodi čudo, ovogodišnja prodaja na domaćem tržištu mogla bi pasti na mizernu brojku od 25.000 automobila.