Prometne nesreće

CRNA STATISTIKA Već je poginulo 30% više motociklista nego prošle godine

Najčešće greške motociklista su prebrza vožnja, vožnja bez kacige, pretjecanje kolone vozila u suprotnom smjeru

Čak 29,4 posto više osoba – njih 44 u odnosu na lanjske 34 –
poginulo je ove godine do 26. srpnja u prometnim nesrećama u
kojima su sudjelovali vozači motocikala i mopeda. Uz toliko
poginulih osoba, još ih je 755 ozlijeđeno (od čega 281 teško).
Ove su se godine u promatranom razdoblju već dogodile 974
prometne nezgode (+8% u odnosu na isto razdoblje 2020.) u kojima
su sudjelovali vozači motocikala i mopeda, od čega ih je 776 s
nastradalima. Od navedenog broja prometnih nesreća tijekom 2021.
godine, vozači mopeda i motocikala – pojašnjavaju iz Ministarstva
unutarnjih poslova – skrivili su 30 (68,2% od ukupnog broja)
nesreća s poginulim osobama, 417 (56,9%) nesreća s ozlijeđenim
osobama i 111 (56%) s materijalnom štetom. U oči upada i osjetno
veći rast broja poginulih u odnosu na rast broja nesreća.

– Tijekom 2021. godine najviše sudionika na ovim kategorijama
vozila smrtno je stradalo u nesrećama koje su se dogodile zbog
brzine neprimjerene uvjetima (17 osoba), nepoštivanja prednosti
prolaska, nepropisne brzine, nepropisnog kretanja vozila po
kolniku, nepropisnog pretjecanja, nepropisnog skretanja,
nepropisnog uključivanja u promet – navode iz MUP-a.

Najčešće greške vozača mopeda i motocikla su kretanje
neprilagođenom i nedopuštenom brzinom, nenošenje zaštitne kacige,
provlačenje između dviju kolona vozila, pretjecanje kolone vozila
po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera. Vozači
motoriziranih dvokotača često precjenjuju svoje vozačke
sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu.
Ne pomažu im ni vozači drugih vozila koji im oduzimaju prednost
prolaska, nedovoljno provjeravaju mrtvi kut, skreću i
prestrojavaju se neoprezno i bez pokazivača smjera, otvaraju
vrata u zaustavljenoj koloni vozila. Na sve to, promijenio se
ukupan društveni i potrošački okvir.

– Jaki motocikli zbog kreditnih su mogućnosti postali lako
dostupni, a brzi auti su preskupi. Stoga su motocikli opet, kao
što su bili prije tridesetak godina, među mladima postali
statusni simbol, sredstvo pokazivanja i dokazivanja – ali sada i
za široke mase. Danas ‘običan’ čovjek može kupiti jaki
motocikl na kredit ili kartice. S motociklom radi buku, divlja,
privlači poglede, odjednom je važan u svojoj glavi, osjeća se
slobodan. Naravno, ovo se ne odnosi na sve motocikliste, ali to
je ona priča o njih desetak posto u motociklističkoj populaciji
koji obično tužno završe jer nisu bili svjesni svojih
psihofizičkih ograničenja – kaže Goran Husinec,
stalni sudski vještak za cestovni promet. Nažalost, takav trend
je u porastu, kao i konzumacija droga koja motociklistima daje
lažno samopouzdanje.

– Mislim da će crne brojke među motociklistima rasti u idućim
godinama. Jedino rješenje za suzbijanje toga je promijeniti
stanje i svijest društva, da takvi ljudi više ne budu ‘heroji
ulice’ te da društvo prestane obraćati pažnju na njih. Kada
ulični trkači prestanu biti zanimljivi onda će polako prestati i
divljanje – smatra Husinec.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije