Ove godine Fond povećava sredstva za subvencije, a građane i tvrtke očekuje i novi model prijave za subvencije
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ove godine će
za poticanje elektromobilnosti osigurati 105 milijuna kuna, od
čega je 15 milijuna kuna rezervirano za javni sektor. Prošle je
godine proračun za nabavu energetski učinkovitijih vozila iznosio
44 milijuna kuna, od čega su 22 milijuna bila namijenjena za
građane, a 22 milijuna kuna za tvrtke, piše portal index.hr.
Nema najbržeg prsta
Već početkom idućeg mjeseca bit će objavljen Javni poziv za
proizvođače, generalne zastupnike ili uvoznike motornih vozila,
koji će Fondu prijaviti prodajna mjesta i dostupne modele
energetski učinkovitih vozila. Potom će početkom lipnja Fond
objaviti Javni poziv za građane i tvrtke te će prodavatelji kroz
prijavnu aplikaciju korisnike prijavljivati za sufinanciranje.
Time će se za kupca automatski rezervirati poticaj. Kupac,
odnosno korisnih subvencije, dužan je u određenom roku uplatiti
obvezni minimalni predujam za vozilo, u iznosu od sedam posto
traženih sredstava Fonda. Za fizičke osobe to je maksimalno 4900
kuna, a za pravne osobe do 28.000 kuna.
U cilju što bolje transparentnosti moći će se u realnom
vremenu pratiti utrošak subvencija, i to na posebnoj stranici
Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Na istoj
stranici će biti dostupne sve informacije, pa i popis svih modela
vozila za koje je dostupno sufinanciranje.
Do 70.000 kn po vozilu
Kupovina vozila će sem kao i do sada, sufinancirati s do 40 posto
po vozilu, a maksimalni iznos poticaja će ovisiti o kategoriji.
Za električna vozila L1-L7 kategorije osigurano je do 20.000
kuna, za plug-in hibride do 40.000 kuna, a za vozila s
električnim pogonom i na vodik moći će se dobiti do 70.000 kuna.
Sredstva su dostupna i za vozila N1 kategorije, i to plug-in
hibridna vozila (do 40.000 kuna) te ona s električnim pogonom ili
pogonom na SPP, UPP ili vodik, za koja se može dobiti do 70.000
kuna. S maksimalno 400.000 kuna sufinanciraju se i vozila
kategorije N2, N3, M2, M3 s električnim, plug-in hibridnim
pogonom, pogonom na SPP, UPP ili vodik.
Recimo i kako će građani moći ostvariti subvenciju za jedno
vozilo, dok će tvrtke moći kupiti i više njih uz maksimalno
400.000 kuna bespovratnih sredstava. Obje kategorije moraju
kupljena vozila zadržati u vlasništvu dvije godine.
Fond je dosad odobrio sufinanciranje za više od 4500 električnih
vozila. Podsjetimo, Strategija niskougljičnog razvoja predviđa da
bi do 2050. godine čak 35 posto hrvatskog voznog parka trebalo
biti električno.