Za neke nema krize: Hrvati kupili 2806 luksuznih vozila!

Čak 2806 luksuznih automobila kupili su hrvatski vozači tijekom 2011. godine, godine koju je obilježila bijeda, nezaposlenost i depresija!

Ukupno, pobrojani luksuzni automobili zauzimaju 6,75 posto lanjskog tržišta, što je znatno, posebno uzme li se u obzir da, primjerice, Chevrolet sa 2895 prodanih automobila drži 6,97 posto tržišta, a Hyundai je s ukupno prodanih 2648 vozila pokrio 6,38 posto lanjskog tržišta.

Obje spomenute marke na tržištu se bore upravo ponudom dobro opremljenih automobila po korektnim cijenama, te su potpuna suprotnost automobilima koje smo zbrojili u kategoriji luksuznih. Prije svega, ulaze tu rariteti poput Rolls-Roycea (prodan jedan primjerak), Bentleya (jedan primjerak) i Ferrarija (prodana dva primjerka, oba tijekom srpnja), ali i u Hrvatskoj već ‘standardni’ novi modeli Audija, BMW-a, Mercedesa, Porschea, Volva, Lexusa, Infinitija, Jaguara, Land Rovera.

Iako se konačnom cijenom oni ne mogu mjeriti s ostalim luksuznim primjercima kupljenim u Hrvatskoj, cijenom duplo većom od cijene prosječnog malog gradskog automobila zaslužili su da ih se zove luksuznima. Pogledamo li tržišnu ljestvicu u cjelini, apsurd našeg tržišta još više dolazi do izražaja. Naime, luksuzni Audi prodavaniji je od, primjerice, Suzukija (924 prodana primjerka), Mazde (821 primjerak), Seata (771 primjerak), Fiata (542). Od nabrojanih marki, samo je Suzuki ispred BMW-a. Ostali su lani privujkli manje kupaca i od bavarskog proizvođača koji nudi mahom prestižne i skupe modele.

Taj trend možemo objasniti jedino tezom da je kriza najžešće pokosila srednji sloj građana, koji si sada još teže može priuštiti novi automobil. Oni, pak, koji su prije krize mogli dati dva milijuna kuna za automobil, mogu to očito i danas.

Po preliminarnim podacijama tvrtke Promocija Plus, koja se bai prikupljanjem i obradom tržišnih podataka, Audi je lani u Hrvatskoj prodao 930 osobnih automobila, što ga je dovelo na prvo mjesto poretka luksuznih marki, te na 14. poziciju ukupne hrvatske tržišne ljestvice. Gledamo li samo luksuzne marke, slijedi BMW sa 861 prodanim primjerkom (16. na ukupnoj tržišnoj ljestvici), te Mercedes kojega je lani izabrao 501 novi kupac.

Volvo je tijekom protekle godine ubilježio 251 novoregistrirani primjerak, dok je u istom razdoblju prodano 37 Porschea, 24 Land Rovera, 20 Lexusa, 16 Infinitija, četiri Jaguara.

Uz to, prodana su već spomenuta dva Ferrarija, po jedan Bentley i Rolls-Royce, kao i 88 Smart i 70 Mini gradskih vozila.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije