Neugodne informacije pokušavaju se grupirati, proizvođači čekaju druge da 'otkriju karte'...
Nije iznenađenje da su opozivi nezgodan slučaj za proizvođače
automobila širom svijeta. Kako bi spriječili ove probleme,
proizvođači će prijeći tisuće kilometara sa svojim testnim
automobilima, na arktičkom snijegu i na esktremno visokim
temperaturama. Ipak, bez obzira na to, nemoguće je u potpunosti
eliminirati sve mehaničke prepreke.
Mnogi proizvođači automobila imaju najbolju namjeru što se tiče
brzog izdavanja opoziva i popravljanja vozila. Međutim, nedavna
studija Sveučilišta Indiana, Kelley School of Business pokazuje
da je 73 posto opoziva najavljeno u grupama ili klasterima, što
sugerira obrazac za ove vrste najava. Znači, većina proizvođača
grupira opozive kako bi se sakrili u moru drugih opoziva.
Najveća pokretačka snaga u ovom kompliciranom problemu je tržište
dionica. Kao takva, studija je promatrala šest proizvođača
automobila s dionicama kojima se javno trguje u SAD-u: Chrysler,
Ford, General Motors, Honda, Nissan i Toyota. Od šest proizvođača
automobila koji su bili uključeni u studiju, samo je 9 posto
opoziva bilo je prije ostatka grupe, s tim da je Toyota bila
iznimka od pravila s mnogo više nasumičnih opoziva, dok je 31
posto njih bilo prvi opoziv, prenosi portal revijahak.hr.
– Implikacija je da autotvrtke svjesno ili nesvjesno odgađaju
najave o opozivu dok se ne uspiju sakriti u stadu – rekao je
George Ball, docent za operacije i tehnologije
donošenja odluka i znanstveni suradnik s fakulteta Weimer sa
Sveučilišta Indiana.