Automobilske klase na europskom tržištu određene su po kilovatima: 45 kW, 55 kW, 70 kW, 85 kW, 110 KW i 150 kW i iznad 150 kW. Naša regulativa, a najvažnija je u klasama koje definiraju premije obveznog osiguranja, još uvijek nije tome prilagođena, piše Autoklub.
Najvažnija je u klasama obveznog osiguranja, koja je podijeljena na 44 kW, 55 kW, 66 kW, 84 kW, 110 kW i iznad 110 kW. Dok prve tri imaju smisla, jer su “protuvrijednost” od 60, 75 i 90 KS. Jedino kategorija od 84 kW, ili 114 KS, bode oči.
Tako odmjerena klasa ne odgovara tržišnoj realnosti ni u kilovatima ni u konjskim snagama. “Slučajno”, radi se o najvažnijoj klasi na europskom tržištu i većina marki svoje najvažnije modele u kompaktnoj i srednjoj klasi (C i D segment) oprema upravo motorima tolike snage.
Najvažniji segment
Jer 85 kilovata prava je mjera europskih kupaca, što su prepoznali gotovo svi proizvođači. Kupujete li primjerice Opel Insigniju, Ford Mondeo, BMW serije 1, Nissan Juke, Chevrolet Cruze ili Peugeot 508, svi oni graniče sa 85 kW. Nitko nema baš 84 kW, osim novog osnovnog dizelaša u Volvu S60. Zbog toga je više nego čudno da naše osiguravateljske kuće takve verzije tretiraju da taman upadaju u klasu do 110 kW ili 150 KS.