Većina alternatora ća sa svim uključenim električnim uređajima u vozilu dosegnuti svoj limit pa više neće puniti akumulator
Došla je zima, a s njom tradicionalno i problemi s akumulatorima.
Hladnoće i vlaga pokupe dio energije pa je svako paljenje vozila
sa starijim akumulatorom svojevrsna lutrija. Niske temperature
usporavaju sve kemijske rekacije u akumulatoru, a samim time i
performanse. Također, hladni motor i gušće motorno ulje
zahtijevaju više energije. Savjetujemo vam da pri paljenju vozila
probate isključiti što više potrošača energije.
Samo pumpa goriva, odnosno injektori i sustav za upravljanje
motorom koriste oko 400 watta električne energije. Ventilacija i
klima troše do 500 watta, a čak 1000 watta mogu potrošiti
svjetla, radio uređaj i grijanje, grijanje stražnjeg stakla…
Većina alternatora ća sa svim uključenim uređajima dosegnuti svoj
limit pa više neće puniti akumulator – odnosno on će se prazniti.
Prije gašenja motora, ponovite proceduru i na kratko ugasite
većinu električnih potrošača – tako će se akumulator napuniti za
novo paljenje. Visoka potrošnja električne energije utječe i na
potrošnju goriva, 100 watta – 0.1 litra goriva.
Kako biste spriječili gubitak energije i neujednačeno punjenje i
pražnjenje akumulatora provjerite stezaljke i polove – koje, ako
su oksidirali, možete lagano očistiti brusnim papirom, a potom i
krpicom od neke mekane tkanine. Možete ih premazati i vazelinom.
Također, ako znate više, možete skinuti čepove i provjeriti u
razinu elektrolita u akumulatoru. Ako je niska, dodajte
destiliranu vodu malo iznad ruba ćelija akumulatora, savjetuje
portal revijahak.hr.