NOVI OBRAČUN POREZA

OD 1. SIJEČNJA 2021. GODINE Niže trošarine na nove aute, moguće pojeftinjenje

Bez izmjena trošarina novi bi automobili poskupjeli. Ovim izmjenama cijene bi trebale biti iste ili niže, ali još se ne zna koliko

Nacrt novog načina obračuna posebnog poreza na motorna vozila,
odnosno trošarina, koji bi se trebao primjenjivati od 1. siječnja
ministar financija Zdravko Marić pokazao je
predstavnicima automobilske industrije i Hrvatske gospodarske
komore. Sastanak je održan iza zatvorenih vrata, no neslužbeno
smo saznali da novi nacrt predviđa dvosmjeran izračun trošarina.
U jednom bi smjeru on bio jednak dosadašnjem načinu obračuna te
bi se računao po jednakim tablicama, a po njemu bi se ubuduće
oporezivala samo rabljena vozila. Točnije, ona za koja proizvođač
nije izdao deklaraciju o emisijama ugljikova dioksida po novom,
WLTP protokolu, već su za automobil poznati samo podaci po
starom, NEDC načinu mjerenja.

Promjenama trošarinskog sustava cilj je spriječiti poskupljenje
novih automobila 1. siječnja 2021., ali i smanjiti unos rabljenih
automobila u Hrvatsku, s obzirom na to da je od njih manji
priljev novca u državnu blagajnu te da ne pomažu pomlađivanju
hrvatskog voznog parka. U Hrvatskoj je trenutačan omjer godišnje
novoregistriranih rabljenih i novih automobila 62:38, u korist
rabljenih, unesenih iz bogatijih europskih država koje ih se
rješavaju kako bi popravili krvnu sliku vlastitog voznog parka.
Omjer 50:50 bio bi podnošljiv, a okretanje omjera na 70:30 u
korist novih bilo bi poželjno.

Novi izračun emisija CO2

Novi automobili, čije se emisije CO2 moraju mjeriti i deklarirati
po novom i strožem WLTP protokolu – pa su zato i oko 30 posto
veće od onih izmjerenih po NEDC protokolu – sada će dobiti nove
tablice za izračun trošarina, koje bi mogle rezultirati nižom
cijenom novih automobila, no upitno je kolika će ta korekcija
cijena u konačnici biti jer država si ne može priuštiti da na
godišnjoj razini dobije manje novca od prodaje novih automobila.

Trgovci nam pak kažu da si ni oni ne mogu priuštiti manje marže
od dosadašnjih jer već sada jedva posluju. Promjenu obračuna
trošarina za nova vozila autoindustrija već neko vrijeme traži,
jer bi u suprotnom 1. siječnja – kad se u Europi mora početi
primjenjivati WLTP u punom obujmu – došlo do osjetnog rasta
cijena automobila u onim zemljama u kojima je izračun državnih
davanja povezan s emisijom CO2. Poput Hrvatske. Govorilo se da će
promjene ići prema tome da konačne cijene automobila ostanu
nepromijenjene, bez obzira na 30% veće deklarirane vrijednosti
CO2 koje su temelj izračuna trošarina.

No, kako doznajemo, ovaj su put kreatori tog dijela poreznog
sustava bili blagonakloni prema novim automobilima, koji su dosad
bili porezno preopterećeni, znatno više od prosjeka EU.
Konkretno, za neke bi automobile trošarina mogla biti i 45 posto
niža. Hoće li i prodajne cijene zaista biti niže, za koju
kategoriju vozila i u kojem postotku, tek ćemo vidjeti, ali
izmjena trošarinskih tablica otvara mogućnost
pojeftinjenju.

Ne očekujte veći pad cijena

– Ako snize trošarine, past će cijena, ali ne bi to trebalo biti
veliko, bar ne u gradskoj klasi. Ne mogu auti puno pojeftiniti,
možda 500-1000 kn. Primjerice, trošarina koja je prema
dosadašnjem izračunu 3000 kuna, bez mijenjanja načina obračuna od
1. siječnja bila bi 10.000 kn, a po izmijenjenom obračunu mogla
bi biti 3500 kuna – rekao nam je jedan od rijetkih sugovornika iz
autoindustrije. Naime, za trgovce autima ovo je osjetljiva tema,
pogotovo jer još nemaju izračune.

– Kako je prijedlog još uvijek samo prijedlog, ne možemo
komentirati detalje izmjena jer su izračuni u tijeku. Nadamo se
da ćemo u skorijem roku imati detaljnije informacije – navode i
iz Udruženja trgovine motornim vozilima HGK.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije