KORONAKRIZA

PRODAJA AUTOMOBILA ŽESTOKO PALA Novi podaci otkrivaju koji su model Hrvati najviše kupovali

Hrvatski kupci su se u prvih deset mjeseci većinom (56 posto), odlučili za novog benzinca, a dizelaše je kupilo njih 35 posto. Hibridi su našli prođu kod šest, auti na plin kod dva, a električni kod jedan posto kupaca

U Hrvatskoj su prošli mjesec registrirana 3093 nova osobna
automobila, što je za 24,61% manje nego u listopadu 2019. kada
su, prema podacima Promocije plus, registrirana 4104 automobila.
Time je ipak, u ovoj zbog svima znanih razloga i u prodaji
automobila kriznoj godini, godišnji pad barem malo smanjen. U
prvih deset mjeseci tako je prodaja novih automobila manja za
43,45 posto u odnosu na isto razdoblje lani, odnosno prodan je
24.091 automobil manje nego u istom razdoblju 2019. godine. Ove
je godine prodano 31.350 automobila, a lani u prvih 10 mjeseci
55.441 automobil.

Zbog stranih turista

Dakako, pandemija COVID-19 i njezine posljedice glavni su razlog
pada prodaje novih automobila. Nije Hrvatska u tome iznimka jer u
cijeloj Europskoj uniji u prvih devet mjeseci, prema podacima
Udruženja europskih proizvođača vozila (ACEA), prodaja je manja
za 28,8 posto, odnosno s 9,908 milijuna prodanih automobila u
2019. pala je na 7,058 milijuna u 2020. godini. Ali, Hrvatska od
svih država članica EU ima najveći pad u prvih devet mjeseci, a
najbliži prema padu prodaje su nam Portugal (-39,3%), Španjolska
(-38,3%) i Italija (34,2%). Uz Hrvatsku, sve su to zemlje koje
imaju snažan turizam, a upravo su zbog manje stranih turista ove
godine već u proljeće, kad je počelo zatvaranje obustavljene
narudžbe rent-a-car automobila. A posljednjih godina su upravo
rent-a-car auti činili oko trećinu ukupnog hrvatskog tržišta
novih automobila. Volkswagen je i dalje najprodavanija marka
automobila u Hrvatskoj s 5046 registracija u prvih 10 mjeseci.
Slijedi ga Škoda s 4312 registracija, a treći je Renault s 2706
registracija. Četvrta je Dacia (1933), peta Kia (1644), a slijede
Suzuki, Hyundai, Peugeot, Toyota, Opel… Upravo Opel bilježi
najveći pad prodaje na hrvatskom tržištu u 2020. godini – čak
69,9 posto. Opel je ove godine prodao 1297 automobila, a u prvih
10 mjeseci 2019. 4981 automobil. S druge strane, jedina marka u
prvih 20 najprodavanijih na našem tržištu koja je ove godine
prodala više automobila nego lani jest Kia. Korejski
proizvođač ove godine u Hrvatskoj ima 1644 registracije, a lani
ih je imao 1425. U plusu su u 2020. godini i neke luksuzne marke
poput Porschea sa 122 registracije (96 u 2019.), i Jaguara s 55
registracija (44 u 2019.). I američki i sve popularniji
proizvođač električnih automobila Tesla je rastao, s 22 prodana
primjerka lani skočio je na 28 automobila u 2020. godini.

Škoda Octavia najtraženija

Za razliku od lani kad u prvih 10 mjeseci nije prodan ni jedan
Lamborghini i Aston Martin, u 2020. je registriran po jedan
primjerak čije nove vlasnike očito pandemija nije omela u kupnji
tih skupocjenih automobila. Baš kao i lani, Ferrari je prodan
jedan, a Bentleya tri. Raste prodaja električnih automobila, ove
godine u 10 mjeseci registriran je 331 (udio od 1,1% u ukupnoj
prodaji) u odnosu na lanjskih 170. Najveći skok u udjelu prema
pogonskim sustavima imaju hibridi kojih je u 2020. registrirano
1959 prema 1387 u 2019., čime su stigli na 6,2% udjela prodanih
automobila prema vrsti pogonskog goriva. Benzinci su i dalje
najtraženiji s udjelom od 56 posto, a dizelski motori čvrsto drže
prošlogodišnji udio od 35%. Od modela je najprodavanija Škoda
Octavia s 2115 registracija, drugi je Renault Clio s 1163
registracije, a slijede VW Polo (1130), Dacia Sandero (905), VW
T-Cross (869), VW Golf, Dacia Duster, Kia Stoic, Renault Captur,
VW T-Roc…

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije