Gume za sve sezone mogu biti dobra alternativa zimskim gumama u područjima s blagom umjerenom klimom. Pogodne su za vožnju gdje snijeg nije čest, a kad padne, ulice se redovito čiste od njega
Vozači su u Hrvatskoj od 15. studenoga zakonski obvezni imati
zimsku opremu na zimskim dionicama javnih cesta na svojim
motornim vozilima. Zimska oprema uključuje četiri zimske gume
(M+S) ili četiri ljetne gume s dubinom gaznog sloja od najmanje 4
mm i lancima za snijeg pripravnim za montiranje na pogonske
kotače. Sezona promjene guma počela je, pa se onima koji su u
potrazi za novim gumama (ponovno) nameće i pitanje trebaju li
odabrati zimske gume ili bi njihove potrebe ‘pokrile’ i
cjelogodišnje gume.
Da odmah razriješimo nedoumicu – cjelogodišnje gume zakonski mogu
proći pod zimsku opremu ako imaju ‘zimske’ oznake, no one su
dobro rješenje samo za vozače koji godišnje prelaze manje
kilometara (cca 10.000 km) i to većinom ne na snježnim dionicama.
Valja znati da su performansama cjelogodišnje gume lošije i od
prave ljetne i od prave zimske gume. One su ‘zlatna’ sredina,
dobra za vozače u podnebljima s temperaturom koja zimi može ići
ispod sedam stupnjeva Celzijevih, no ne uz obilan snijeg i led.
U uvjetima čestog snijega, leda i vrlo niskih temperatura uvijek
je najbolje rješenje imati zimske gume, upozoravaju i iz
Continentala. Sastav tih guma omogućuje maksimalno upravljanje i
smanjuje rizik od klizanja, a dubina gaznog sloja osigurava dobro
prianjanje, ali i sprečava zadržavanje snijega unutar gume. Gume
za sve sezone – vječni kompromis između ljetnih i zimskih voznih
osobina – mogu biti dobra alternativa zimskim gumama u područjima
s blagom umjerenom klimom, gdje nema velikih temperaturnih
oscilacija ili gdje ljeta nisu pretopla, a zime su blage i
kišovite. Te su gume pogodne za vožnju na mjestima i u gradovima
gdje snijeg nije čest, a ako se i dogodi, ulice se redovito čiste
od njega. Cjelogodišnja guma također je zimska oprema – navode iz
Continentala te pojašnjavaju da je pri izboru guma, bilo zimskih
ili za sve sezone, važno uzeti u obzir da nisu sve gume iste i da
simboli na bočnim stranama pokazuju koje su kvalitete i za što su
namijenjene.
Prave zimske gume mogu se prepoznati ne samo po oznaci M+S, koja
znači da su namijenjene za vožnju po blatu i snijegu, nego
posebno po znaku koji prikazuje planinu s tri vrha i pahuljicu,
koji je simbol da su gume proizvedene u skladu s Odredbama
UNECE-a (Gospodarske komisije Ujedinjenih naroda za Europu), koje
su na snazi ponajprije u zemljama Europske unije, ali i u mnogim
drugim zemljama koje se sustavno brinu za sigurnost u prometu.