Savjeti

LAKIRANJE AUTOMOBILA Deset najčešćih zabluda

Automobil se kad-tad ogrebe, a popravak kod fušera je najgora moguća stvar jer ćete posao platiti i skuplje nego kod vrhunskog majstora, rezultat će biti loš, a vrlo brzo morat ćete još jednom platiti popravak.

Kvalitetno lakiranje automobila može se izvršiti samo u
termokomori i uz strogo poštivanje procesa korištenja materijala
i uputa proizvođača. U lakirnici je vrijeme neumoljivo – nemoguće
je ubrzati postupak jer je strogo određeno vrijeme sušenja svake
komponente presudno za konačnu kvalitetu laka. Iskustvo, precizno
oko i majstorska ruka nezamjenjivi su dio procesa lakiranja
automobila. Ako se izvrši profesionalno, na lakiranom dijelu
izuzetno je teško uočiti da je bio popravljen, odnosno lakiran,
piše portal oryx-asistencija.hr.

Ogrebana vrata i branici su postali neizbježni, parkirališta
prekrcana, a ožiljci na laku automobila su normalna stvar već
nakon godinu, dvije u gradu. Na zlobnike koji namjerno grebu
automobile ključem ili odvijačem ne treba trošiti riječi, to je
tema za psihologe. Bez lakiranja tijekom posjedovanja automobila
nećete proći, osim ako nemate auto pod staklenim zvonom. A što
ako vas prevare fušeri i loše vam lakiraju dio? Pazite, to će
ponekad koštati i trostruko…

1. Kod fušera je jeftinije

Netočno! Loše lakiran dio znači predebeli nanos materijala,
najčešće kita, što vrlo brzo uzrokuje pucanje i hrđanje. Ma
koliko malo platili fušera, njegov loš posao ne samo da će autu
umanjiti vrijednost, već ćete morati još skuplje platiti
kvalitetni popravak jer osim samog popravka oštećenja, treba
sanirati štetu iza ‘fuša’.

2. Nijansu je teško pogoditi

Točno! Zaista trebaju majstorsko oko, svjetlo i ruka da se
nijansa točno pogodi. Rad u dobro opremljenoj radionici, pristup
mješaonici boja i iskustvo kod lakiranja, pogotovo metaliziranih
i perla boja, također su jako važni. Naime, one kroz lak svojim
zrncima ili granulama reflektiraju svjetlo i u sumrak ćete uvijek
vidjeti i najmanja odstupanja u tonusu boje. Zato profesionalci
po potrebi, a temeljem iskustva, odlučuju lak nanijeti i na
dijelove pored oštećenih kako bi se tonus izjednačio. Fušeri tako
ne razmišljaju, oni nabrzinu krpaju i uzimaju novac.

3. Lakirati se može i u svojoj garaži

Netočno! Prostor mora biti na određenoj temperaturi koja varira
od 25 do 60 stupnjeva Celzijusevih, ovisno o fazi sušenja laka i
komponentama. Još je važnije da u prostoru nema prašine i da je
dobro ventiliran. Nažalost, dobra ventilacija bez moćnih filtara
za prašinu nanijela bi puno nečistoća u lak i pokvarila rezultat.
Stoga, profesionalna termolakirnica je jedini način.

4. Materijali se mogu miješati

Netočno! Fušeri često miješaju materijale. Koriste temelj jednog
proizvođača, punilo odnosno filer od drugog, pa lak od trećeg.
Nerijetko miješaju i tipove materijala. Miješanje komponenti
kasnije uzrokuje probleme jer dolazi do pucanja, odvajanja baze
laka od podloge i tome slično. Fušeri uvjeravaju klijente da
imaju “svoju metodu”, a zapravo materijale miješaju kako bi
uštedjeli, a to na kraju oštećuje direktno vlasnika automobila.
Što je najgore, sve navedeno dogodi se tjednima kasnije, pa se to
uklapa u onu staru poslovicu: ‘Drži vodu dok majstori odu’.

5. Za sušenje treba termolakirnica

Točno! Dva su razloga za to: čistoća od prašine i poštivanje
temperaturnog procesa. Bez toga nema kvalitetnog rezultata.

6. Bez računa se ne računa

Točno! Ako niste dobili račun, nemate dokaz da je netko na vašem
autu nešto ‘sfušao’. To znači da će vas vrlo vjerojatno, u
slučaju potrebe za reklamacijom, otpiliti najpoznatijom fušerskom
rečenicom: ‘A gledajte, što bi vi za te novce?!’ Tu dolazimo
do potrebe za ponovnim popravkom, a jednom ste već platili, a
svoje dragocjeno vrijeme ste već potrošili. I vrijeme je isto
novac.

7. Sve se može popraviti nakon fušera

Točno! Nema toga što profesionalac ne može popraviti, ali oštećen
dio jeftinije je popravljati od dijela na kojem je netko već
‘fušao’. Razlog je jednostavan: potrebno je puno dodatnih radnih
sati i račun je kasnije zbog toga uvećan. Dakle, zbog fušera ne
plaćate dvostruko, nego i više od toga.

8. Originalni ili zamjenski dio, svejedno je

Netočno! Evo primjera na našem blatobranu. Napravljen je od lima
(danas su česti i plastični!), i on je priča za sebe. Razlikujemo
tri vrste dijelova: zamjenski dio čija kvaliteta može biti
upitna, originalni dio koji je idealan izbor zbog svoje
kvalitete, te rabljeni dio koji može, ali i ne mora biti dobro
rješenje ovisno o stanju. Novi dijelovi dolaze obojeni tek
temeljnom bojom. Čak i u našem slučaju s novim originalnim
blatobranom od Golfa VII, autolimar ga montira kako bismo se
uvjerili da savršeno odgovara autu. Tu leži najvažnija prednost
originalnog dijela: svi su zazori pravilni, dio savršeno sjeda
‘na šaraf’ i popravak se kasnije neće vidjeti. Nema dijela
do originalnog dijela. I točka.

9. Na autu se ‘iz aviona’ uvijek vidi da je bio lakiran

Netočno! Nakon profesionalnog lakiranja i montaže svih dijelova
na automobil, pranja i eventualnog poliranja okolnih dijelova ako
je potrebno, automobil je opet estetski odličan. Kako bismo se
uvjerili da je popravak napravljen odlično, mjerimo debljinu
nanosa laka – ona je oko 165 mikrona. Na originalnom laku (u
slučaju Volkswagena) ona je od 120 do 140 mikrona. Zaključak je
jasan: ako je sve izvedeno kako treba, samo precizni mjerni
uređaji možda mogu pokazati da je auto bio lakiran. Laik to
također može vidjeti, ali zaista uz minuciozno gledanje detalja.

10. Lakiranje auta može biti gotovo u jednom danu

Točno, ali… U ogromnom broju slučaja to je nemoguće zbog ostatka
procesa. Dio treba demontirati i kasnije montirati ako želite
vrhunski rezultat, a moguće je da se tijekom procesa pokažu
problemi: puknuti nosači, kopče, dodatna oštećenja ili
komplikacije. Iako se može sve izvesti u jednom danu, to može
narasti i na tri dana.

I za kraj o lakiranju automobila

Jeftini i brzi lakireri ne postoje, to jedno s drugim ne ide. Kod
odabira lakirnice za popravak trebate se voditi kvalitetom,
renomeom i biti strpljivi jer je to proces u kojem je vrijeme
sušenja komponenti presudno za finalnu kvalitetu. Što je
najbolje, cijena nije puno veća nego kod fušera.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije