U slučaju vibracija na kočnicma preporučujemo vam odlazak u servis jer se može raditi o ozbiljnim kvarovima koji mogu utjecati na sigurnosne performanse automobila
Zašto se automobil trese dok kočite? Ne treba biti preveliki
dijagnostičar da biste došli do zaključka da je vjerojatno
problem u kočnicama. Što mogu biti razlozi tomu, odnosno koji su
to problemi s kočnicama koji vode do vibracija?
U kočionom sustavu automobila čeljust kočnice vrši pritisak na
kočionu pločicu koja se steže na kočionom disku. Iskrivljeni
kočioni diskovi pojavljuju se kada su čeljust i podloga na rotor
naneseni pod nejednakim pritiskom ili kada se disk toliko
zagrijao da se metal iskrivio. Kad zakočite nakrivljeni disk,
automobil će se zatresti jer metal više nije ravan. Nekoliko
agresivnih kočenja na autocesti i postoji velika vjerojatnost da
će vam se disk deformirati.
Zaglavljena kočiona čeljust može stvoriti trešnju kada pritisnete
kočnice jer na diskove vršite neravnomjeran pritisak. Ako zrak
uđe u kočiono crijevo, može stvoriti neravnomjeran pritisak na
kočionim čeljustima i pločicama, što može dovesti do podrhtavanja
automobila kada pritisnete kočnicu.
Vaša prosječna pločica kočnice izrađena je tako da traje oko
80.000 kilometara, iako stilovi vožnje, uporaba i čimbenici
okoliša utječu na njihovu dugotrajnost. Jaka zaustavljanja, oštra
kočenja mogu utjecati na zdravlje vaših kočionih pločica. Ostale
varijable uključuju neispravne čeljusti kočnica ili ostavljanje
automobila bez vožnje na više od godinu dana. Kao takva,
istrošena pločica kočnice ili pločica koja je s vremenom postala
asimetrična, mogla bi stvoriti pulsirajući osjećaj i prouzročiti
podrhtavanje prednjeg dijela automobila kada pritisnete kočnicu.
Kada su bubnjevi na starijim vozilima izvan okvira ili
neravnomjerno istrošeni, pritiskanjem kočnica može doći do
vibracija na upravljaču vozila. U slučaju vibracija na kočnicma
portal revijahak.hr savjetuje odlazak u servis jer
se može raditi o ozbiljnim kvarovima koji mogu utjecati na
sigurnosne performanse automobila.