Sredinom rujna ove godine Ministarstvo unutarnjih poslova donijelo je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita te načinu izdavanja i oduzimanja dopuštenja ovlaštenom ispitivaču
Prema navedenome na snagu je stupila izmjena kojom se prilikom
prvog izdavanja vozačke dozvole, od 24. rujna 2020. godine, više
ne mora prilagati Uvjerenje o položenom vozačkom ispitu, već MUP
Uvjerenje ‘povlači’ elektronski.
Uz tu novost, na snagu stupaju još dvije izmjene – za vrijeme
vozačkog ispita obavezno je koristiti sustav audio-video snimanja
cijelog tijeka provedbe te prilikom provođenja istog na vozilu ne
smije stajati krovna ploča koja označava da vozilom upravlja
kandidat.
Veća transparentnost pri polaganju
vozačkog ispita
Naime, u izmjenama pravilnika stoji kako je ovlašteni ispitivač
tijekom provedbe ispita iz nastavnog predmeta Upravljanje vozilom
za AM, A1, A2, A, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D i DE
kategorije obvezan koristiti sustav audio-video snimanja tijeka
provedbe ispita koji je povezan s odgovarajućim
tehničko-tehnološkim rješenjem satelitskog praćenja vozila (GPS)
te pohranjuje sve podatke na posebnu memoriju (server), a koja
mora biti stalno dostupna i nadležnom Ministarstvu.
S obzirom na to da se planirala već unatrag godinu dana, kako
potvrđuju iz Autoškole Prilok ta im izmjena nije nepoznata. Takav
oblik provjere uveden je prvenstveno radi povećanja
transparentnosti pri polaganju vozačkog ispita, kako bi se
omogućilo točno i objektivno utvrđivanje pravilnosti, kao i
nepravilnosti u postupku polaganja vozačkog ispita.
Iz autoškole ističu kako su sukladni uvođenju elektronskih
potvrda, kao i snimanja tijeka provedbe ispita, no ne slažu se u
potpunosti s trećom važnom izmjenom, koja je uklanjanje krovne
ploče za označavanje vozila autoškole prilikom polaganja
ispita.
– Kao članovi Vijeća udruženja autoškola često smo raspravljali s
predstavnicima MUP-a i HAK-a, pa možemo reći da su izmjene
osmišljenje s ciljem puštanja kvalitetnijih vozača na cestu. U
pravilu, kandidat na dan polaganja već mora biti spreman za
sudjelovanje u prometu, no to nije uvijek slučaj.
Ta odluka mogla bi dodatno zakomplicirati samu provedbu ispita,
upravo zato što je ploča s razlogom postavljena kako bi
signalizirala ostalim vozačima da je za upravljačem kandidat.
Postoji i određeni rizik od povećanja prometnih nezgoda, no sada
samo vrijeme može pokazati kakav će biti konkretan ishod. Osim
toga, nove mjere bi u konačnici mogle dovesti do selektiranja
autoškola, odnosno odrediti kvalitetu obuke koju pružaju svojim
kandidatima – smatraju.
Također, na inicijativu Udruženja autoškola HGK određeno je to da
kandidati više ne moraju odraditi 35 sati obuke, već ispit mogu
prijaviti nakon 30. sata. To omogućava još nekoliko sati za
vježbu, umjesto da kandidati ispit čekaju i do dva tjedna bez
vožnje.