CIJENA POPRAVKA I DO 15.000 KUNA

OŠTEĆENJE RETROVIZORA Popravak ili zamjena danas su skuplji nego ikad

S današnjim dodacima, poput senzora mrtvog kuta, integriranih žmigavaca ili grijanja za odleđivanje zimi, novi retrovizor vrlo je skup

Retrovizori su nekad bili prilično jednostavne komponente
automobila. Na starijim modelima sastoje se od plastičnog
kućišta, ogledala i jednostavne sajle pomoću koje se namješta
odgovarajuća pozicija ogledala. No, to je postala prošlost. Na
današnjim automobilima retroviziri su pravi, visokotehnološki
sklopovi. Na novim automobilima, naime, imaju u sebi sadržane
brojne komponente. U najjeftinijim opcijama je uključeno grijanje
retrovizora i eventualno žmigavac uz elektroničko pomicanje
ogledala, a kada automobil ima malo više dodatne opreme,
retrovizori mogu uključivati i senzor mrtvog kuta, kameru za
parkiranje, elektroničko sklapanje, pa čak i memoriju pozicije
ogledala.

Iako je svaki od tih dodataka u retrovizoru koristan, cijeli
sklop je postao poprilično skup, pa i sam popravak više nije
toliko jednostavan. Treba pritom uzeti u obzir da je retrovizor
jedna od najizloženijih komponenti na svakom vozilu, pa su
nerijetki slučajevi da vlasnik automobila ili u prometu ili na
parkiralištu ostane bez istoga. Najčešći su slučajevi da se samo
razbije plastično kućište ili samo ogledalo i u takvim
sitaucijama troškovi popravka nisu drastično visoki. Međutim, kod
težih oštećenja cifre mogu biti ozbiljne.

Kako bi stavili u perspektivu razlike u cijenama, usporedili smo
komplet nekadašnjih i današnjih retrovizora. Naime, automobili do
2005. godine u pravilu su još uvijek imali jednostavnije
sklopove, pa tako staklo retrovizora za prosječni automobil košta
između 50 i 70 kuna, plastično kućište 70 do 100 kuna, a cijeli
komplet između 250 i 300 kuna.

Za nove automobile cijene retrovizora variraju, najviše zbog
razlike u opremi. Tako će, na primjer, najjeftinija opcija
zamjenskog kompletnog retrovizora za Volkswagen Golf VII koštati
oko 1100 kuna, a ako isti ima svu naprijed navedenu opremu i
riječ je o originalnim dijelovima, cijena može skočiti i preko
4500 kuna. Srećom, za prosječne automobile još uvijek postoji
mogućnost pojedinačne kupnje određenih komponenti ili pak
jeftinija solucija kupnje zamjenskih dijelova. Za premium modele
viših klasa, čiji su retrovizori prilično složene konstrukcije,
poput Audija A6 i A8, BMW-a serije 5 i 7 ili pak Mercedesa
S-klase, takve su opcije mnogo rijeđe. A trošak, posljedično,
puno veći.

No, kako nam kažu u ovlaštenom servisu za modele koncerna VW,
popravak retrovizora najčešće snosi osiguranje krivca za nesreću
ili kasko osiguranje. S obzirom na to da je dužnost
osiguravatelja vratiti automobil u izvorno stanje, uvijek će se
ugrađivati skuplji, ali i kvalitetniji originalni dijelovi. Ako
pak vlasnik automobila sam snosi štetu, može birati između
jeftinijih zamjenskih ili originalnih dijelova, piše portal
jutarnji.hr/autoklub.

Ukratko

Za automobile starije od deset godina mogu se pronaći zamjenski
retrovizori po cijenama od 250 do 400 kuna, zbog svoje
jednostavnosti. Za novije i kompliciranije zamjenske retrovizore
bit će, međutim, potrebno izdvojiti i do 1800 kuna. No, imaju li
u sebi sadržano više opreme, mogu se kupiti jedino originalni
dijelovi. Tako će retrovizor za prosječni noviji auto koštati od
3000 kuna, a za bogato opremljene premium automobile i više od 10
tisuća kuna.

Izvana izgledaju jednostavni, ali retrovizori ponekad ispod
kućišta kriju niz funkcija koje poskupljuju popravak, od senzora
mrtvog kuta i integriranih klasičnih ili LED žmigavaca do
grijanja ogledala.

Samo ogledalo najčešće nosi najmanje troškove popravka. Ako je
riječ o običnom staklu bez grijanja, ono se može kupiti već za
oko 50 kuna, a zamjensko s grijačima koštat će oko 100 kuna.
Stakla na novijim retrovizorima često uključuju i senzore za
mrtvi kut, pa cijene mogu varirati od 600 pa sve do 3200 kuna za
premium automobile.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije