Savjeti

KABINA SMRDI, MAGLE SE STAKLA, KLIMA SLABO HLADI… Ovo je pet najčešćih grešaka kod korištenja klima uređaja u našim automobilima

Zagušljiv, težak zrak u automobilu je problem, posebno sada na ljetnim temperaturama. Razlog: manjkavo ili nikakvo održavanje sustava ventilacije i klima uređaja...

Pogotovo kad se zagrije na suncu u ovim ljetnim mjesecima, u
kabini ‘zavlada’ gust zrak i to u doslovnom smislu riječi.
Razlog: održavanje sustava za klimatizaciju često se zanemaruje u
hladnijim mjesecima godine. Poznato je pravilo da ako želite da
klima uređaj  i po ljeti radi kvalitetno, koristite ga i na
jesen te povremeno i zimi barem jednom tjedno kada su temperature
više od pet celzijevaca.

Kako savjetuje portal jutarnji.hr/autoklub, ne čekajte ljetne
vrućine da biste provjerili rad klime nego je isprobajte i
ranije. To će vam dati dovoljno vremena za eventualno uklanjanje
nedostataka. Nekorištenje pak, dovodi to do toga da se bakterije
u puhalu i na isparivaču klimatizacijskog sustava nesmetano mogu
množiti. Rezultat: smrdi! Osim toga, mnogi vozači zimi ne koriste
svoj klima uređaj i shvate da ne radi ispravno tek kad vani
ostane stvarno vruće. Usto, vlaga u unutrašnjosti također stvara
loš zrak i uglavnom iza svih problema stoji ista stvar –
zanemareno održavanje sustava.

1. Dezinfekcija sustava

Najkasnije kad iz klima uređaj neugodno zasmrdi nakon
uključivanja, vrijeme je za dezinfekciju. Znak je to da je sustav
prepun bakterija koje su se nastanile u ventilatoru i izravno na
isparivaču. Sustav klimatizacije lako možete sami dezinficirati.
Najčešći se koriste posebni sprejevi za dezinfekciju ventilacije.
U automobilu se nekoliko minuta raspršuju dok radi klima uređaj.
Alternativno, postoje posebne pjene koje se prskaju izravno na
isparivač.

2. Mijenjajte filtar

Filtar zraka kabine mora se redovito mijenjati. U suprotnom
bakterije se također mogu naseliti i tamo te uzrokovati loš
miris, a može se skupljati i vlaga. Promjena filtera osobito je
važna za osobe s alergijskim anamnezama pa bi se u tom slučaju
trebali mijenjati barem jednom godišnje jer sprječavaju ulazak
peludi u unutrašnjost. I oni koji nisu skloni alergijama također
mogu nešto učiniti za svoje zdravlje: ako instalirate filter s
aktivnim ugljenom, osiguravate da se štetni dušikovi oksidi
također filtriraju iz zraka. A koštaju malo više od običnog
papirnog filtra. Filtar možete lako zamijeniti sami. Proizvođač
svakog automobila je predvidio servisni interval zamjene filtera
klime na 10 do 15 tisuća kilometara. Mijenjajte ga na vrijeme.

3. Klima uređaj traži brigu

Svaki klimatizacijski sustav s vremenom gubi rashladno
sredstvo  i to do 15 posto! Nije ni čudo što klimatizacijski
sustav s vremenom gubi snagu i na kraju više ne hladi. Zbog toga
biste trebali održavati kod stručnjake najmanje svake tri, ili
još bolje svake dvije godine. Ne samo da se rashladna tekućina
puni, već se provjerava i nepropusnost klimatizacijskog sustava.
Ovo je važno jer gubitak rashladne tekućine ne troši samo
klimatizacijski sustav, već zagađuje i okoliš. Nedostatak plina
se najčešće pokazuje tako što se kompresor pokreće, ali zrak koji
izlazi iz ventilacijskih otvora nije hladan. U servisu provjerite
curi li negdje plin pa dopunite.

4. Vlaga u kabini

Ako u automobilu miriše na težak zrak, iza njega se nalazi vlaga.
U automobilu se skuplja puno vlage, posebno u hladnim mjesecima.
Problem se pogoršava neadekvatnim održavanjem vozila: začepljeni
odvodi ili porozne brtve vrata su vlažnosti. Čak i oni koji često
uđu u automobil s odjećom natopljenom kišom nose vlagu. Prvi
znakovi – previše vlažnog nakupljenog zraka brzo iznutra zamagle
prozore. Ovdje možete koristiti posebne auto odvlaživače
zraka.Pritom klima uređaj također izvlači vlagu iz zraka, ali ako
ne djelujete, riskirate ne samo loš miris, već i
plijesan.  

5. Prebacite ventilator na cirkulirajući zrak

Ventilacija ne smije biti trajno zatvorena ili prebačena na
recirkulaciju, jer tada svježi zrak neće ući u unutrašnjost. Tada
vlagu nećete moći izbjeći, a  počet će se stvarati i
gljivice. Zato je dobro puhač uvijek imati uključen barem na
najmanjoj razini puhanja i s dovodom svježeg zraka u kabinu.
Važno: klima uređaj također treba redovito koristiti. Ako ne,
stvara se ‘loš zrak’ u kabini, a može se oštetiti i sam
klima uređaj ako se doslovno koristi samo sezonski…  

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije