Sigurnost vožnje

KUPOVINA RABLJENIH GUMA Isplati li se i kako prepoznati dobre?

Svi proizvođači guma priznaju reklamaciju na tvorničke greške do pet godina, no eventualno loše održavanje guma ne ulazi u tu garanciju. Stoga kupujte oprezno i pazite na potencijalne zamke

Rabljene gume su posljednjih godina sve popularnija opcija za
brojne vozače. Iako nerijetko predstavljaju rizik, mnogi smatraju
da će ili profitirati ili barem uštedjeti na njima. No jedno je
jasno, rabljene gume će rijetko kad biti kao nove gume pa svakako
treba posebno obratiti pažnju prilikom kupovine. S obzirom na to
da su gume jedine komponente automobila koje su zapravo u dodiru
s cestom te iznimno puno utječu na vožnju i ponašanje automobila
na cesti, svaki potencijalni kupac trebao bi biti izbirljiv,
savjetuje portal jutarnji.hr/autoklub.

Njihov najčešći orijentir je u pravilu DOT broj, koji je svakako
važan, ali treba uzeti u obzir da ni on nije sveto pismo i da
postoji još niz stavki na koje treba paziti. Gume mogu biti stare
samo tri godine, ali ako su puno vožene ili loše skladištene, one
će biti znatno lošije od primjerice guma koje su stare sedam
godina i dobro su skladištene i pažene. Iako svi proizvođači guma
priznaju reklamaciju do pet godina na tvorničke greške, loše
održavanja vlasnika guma se nažalost ne ubraja u tu garanciju.

Nerijetko kupci ne paze niti na dimenzije pa zbog premalog izbora
biraju gume koje im izgledaju bolje. No, treba uzeti u obzir da
su dimenzije guma jedan od najčešćih razloga za pad na tehničkom
pregledu, a i sama policija redovito šalje automobile na
izvanredni tehnički pregled upravo zbog dimenzija guma. Ako već
kupujete rabljene gume, najbolje rješenje je svakako povesti
stručnog vulkanizera sa sobom ili barem prije kupovine odvesti
gume na pregled istome. Ako nemate takvu mogućnost, donosimo vam
savjete na što treba pripaziti prilikom kupovine i što treba
obavezno izbjegavati.

DOT broj  – Starost nevožene gume ne utječe na njena
svojstva

DOT broj je najčešći orijentir većini kupaca novih ili rabljenih
guma. Nalazi se na bočnici gume s četveroznamenkastom oznakom
poput ‘3215’ te označava tjedan i godinu proizvodnje. Prema
ovome primjeru može se zaključiti da je guma proizvedena u 32.
tjednu 2015. godine. Iako sama DOT oznaka pokazuje koliko je guma
nova, treba uzeti u obzir da ona nije sveto pismo. Naime, starost
gume ne utječe na njena svojstva ako je ista dobro skladištena.
Tako novija guma često može biti lošija od starije ako se loše
brinulo o njoj.

Naprimjer, ako je guma tri godine stara, ali je puno vožena i
nije bila garažirana, vremenski uvjeti vjerojatno su joj podosta
naštetili. U međuvremenu je mogla popucati, otvrdnuti i
jednostavno izgubiti brojna svojstva. No ako je guma stara i pet
do sedam godina, ali je vožena samo u sezonama te je u
međuvremenu bila pravilno skladištena na suhom i mračnom mjestu,
ona će zadržati većinu svojih svojstava.

Ukratko

Staru gumu lako je prepoznati po njenoj ispucanosti. Takvi mali
otvori iznimno štete svojstvima gume. No brojni prodavači takvu
ispucanost sakrivaju crnilima za gume. Ako vidite gumu koja je
time namazana, prvo ju operite da se skine crnilo. Na internetu
se nudi sve i svašta, a cijene rabljenih guma kreću već od 50
kuna. Stoga budite oprezni i tražite pomoć stručnjaka.

Dimenzije i potrošenost guma jedan su od najčešćih razloga za pad
na tehničkom, a i policija zbog toga često šalje vozače na
izvanredni tehnički pregled. Rabljene gume su ogroman rizik kojeg
će znalci iskusno pretvoriti u uštedu.

Ako je guma u nekad bila probušena, a nemarni vlasnik se vozio na
njoj, to je itekako vidljivo po unutrašnjosti gume. U samoj gumi
vidjet će se lagano ruljenje i mrvice, a linije kojima je ista
prošarana iznutra, imat će tragove od naplataka.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije