Tržište automobila

RABLJENI AUTOMOBILI Cijene nisu pale, bolje opremljeni auti su čak i skuplji

Unos rabljenih u prvom kvartalu 2020. godine pao je za 31,4 posto

Posebne epidemiološke mjere zbog koronavirusa, a posebno
zatvaranje granica, bitno su utjecale i na tržište rabljenih
automobila iz inozemstva. Registracije rabljenih automobila iz
unosa u rastućem su trendu od ulaska Hrvatske u Europsku uniju
2013. godine, a lani ih je registrirano rekordnih 84.913.

Prema podacima Promocije plus, u prva četiri mjeseca ove godine u
Hrvatskoj je registriran 19.271 rabljeni automobil iz inozemstva,
za razliku od 28.129 automobila unesenih u istom razdoblju 2019.
godine. Te brojke odaju ovogodišnji pad od 31,4% u odnosu na prvi
kvartal 2019. godine. Ipak, još je uvijek to manji pad od pada
prodaje novih automobila, čije su se registracije u 2020.
smanjile za 46,5%, uz strmoglavi pad od 87,4% u travnju.

Pad je logičan jer većina trgovaca rabljenih vozila u travnju,
kada se prodaja inače budi, nije radila, a zbog zatvorenih
granica nitko nije mogao ni u inozemstvo po polovni automobil. Do
daljnjega to nećete moći, ali automobili se mogu kupiti preko
interneta, a transport funkcionira. Trgovci rabljenih od prošlog
tjedna rade normalno, na lageru je dovoljno auta i očekuju
normalizaciju poslovanja i veću potražnju baš zbog toga što nisu
radili u travnju.

Najtraženiji na tržištu rabljenih vozila i dalje je Volkswagen. U
prva četiri mjeseca uneseno ih je 3628, što je u odnosu na isto
razdoblje prošle godine (kada ih je registrirano 5530) vrlo
osjetan pad od 34,4%. Renault je i dalje na drugom mjestu s 2194
registracije u odnosu na 2993 u prva četiri mjeseca 2019. godine,
što je ipak nešto manji pad od 26,7 posto. Da Hrvati vole
luksuzne automobile njemačkih proizvođača dobro znamo, a potvrda
toga je i unos rabljenih BMW-a, Audija i Mercedesa.

Mnogi nemaju dovoljno novca za nove, skupe modele njemačkih
automobilskih perjanica, pa tržište rabljenih njemačkih premium
automobila već godinama cvjeta. BMW je treća najtraženija marka s
1904 registrirana automobila u prva četiri mjeseca 2020. godine
(2900 u 2019.), bez obzira na pad od 34,3% u odnosu na 2019.
godinu. Audi je odmah iza njega s 1723 registracije (2263 2019.,
– 23,8%), dok je Mercedes na 5. mjestu s 1520 registracija (2026
u 2019., – 24,9%).

Slijede Ford s 1324 registracije i padom od 38,1%, Opel s 1057
registracija i padom od 37,1%, pa Peugeot, Škoda, Citroen, Fiat,
Nissan, Mazda, Smart, Hyundai, Volvo… I među modelima na vrhu
ljestvice nema promjene. Vladar tržišta rabljenih automobila već
je godinama VW Golf. U prva četiri mjeseca zabilježeno je 1837
registracija, što je u odnosu na 2019., kada je u prva četiri
mjeseca uneseno 2946 Golfova, pad od osjetnih 37,6%. Renault
Megane je sa 764 registracije drugi najtraženiji model iz unosa
(1323 u 2019., – 42,2%). Vrlo blizu Meganeu su VW Passat sa 731
registracijom (1151 u 2019.) i BMW Serije 3 sa 716 registracija
(1110 u 2019.).

Slijedi Renault Clio sa 673 registracije, pa Audi A4, Ford Focus,
Audi A3, BMW Serije 1, Opel Astra, VW Polo, Mercedes C-klasa.
Zanimljivo, Škoda Octavia, najprodavaniji novi auto u Hrvatskoj,
kao rabljeni se nalazi tek na 13. mjestu s 389 registracija.
Mnogi su očekivali da će cijene rabljenih automobila pasti, ali
to se nije dogodilo.

– Jeftinije se možda vani mogu kupiti auti s više od 300.000 km,
ali boljima koji su prešli do 150.000 km cijena nije pala.
Dapače, bolje opremljeni auti su i skuplji. Auto iz inozemstva
možeš kupiti samo online, ne možeš ga otići pogledati, ali
transport funkcionira. Mi nismo radili mjesec i pol dana, a sad
su već počeli upiti, nekoliko auta smo i prodali. Očekujemo da će
u iduća dva mjeseca prodaja rasti – rekao je Damir
Horvat
, vlasnik prodavaonice rabljenih automobila.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije